Post by zrxraver » Mon Sep 06, 2010 9:21 pm

Is er behoefte aan een verzendmodule die de verzendkosten automatisch berekent aan de hand van de rij-afstand tussen 2 postcodes ?
Door middel van een dynamisch tabelletje waarin de afstanden/prijs per km staat, worden de prijzen berekent.
Een toepassing zou bijvoorbeeld zijn, een bedrijf/shop die eigen transport doet.

Ik ben zowat klaar met het ontwikkelen hiervan, maar ik ga dit niet meer ter vrije download aanbieden net als o.a. de ideal-lite module, aangezien er helemaal niemand ook maar 1 donatie heeft gedaan. ;) terwijl het wel in vele tientallen shops gebruikt word !!!

Reacties hierop kunnen via dit forum.

Active Member

Post by i2Paq » Tue Sep 07, 2010 2:03 am

Op zich een nuttige module lijkt mij.

Zeker als je shop aan huis aflevert.

Norman in 't Veldt
Moderator OpenCart Forums

_________________ READ and Search BEFORE POSTING _________________

Our FREE search: Find your answer FAST!.

[How to] BTW + Verzend + betaal setup.

Global Moderator

Location - Winkel - The Netherlands

Post by Gerrit » Thu Sep 09, 2010 3:11 pm

Interessant, ben erg benieuwd.
Ik heb zelf geen transport bedrijf, maar misschien zou je dit kunnen koppelen aan je navigatie systeem.
Postcode en Huisnummer (KIX).

G.

For modelcars cars see my OC 3.0.2.0 shop: http://www.gbcars.nl/
For Wooden Toys see my 2.3.0.2 shop: https://www.dehoutentreinenwinkel.nl/

Active Member

Post by zrxraver » Wed Sep 15, 2010 9:58 pm

Ik heb het nu enige tijd online staan en het lijkt goed te werken, ik gebruik nu postcode, plaats en land om de afstanden te berekenen. Dit zou nog uit te breiden zijn naar adres en huisnummer om het nog preciezer te maken, maar voor mijn toepassing volstaat het zo.
Via een tabelletje in de admin zijn de prijzen tov de kilometers in te stellen een vb:
10,1.68;20,1.47;30,1.26;40,1.05;50,0.84;60,0.63;70,0.42
dus tot 10km 1.68 per km, tussen 10 en 20 1.47 per km, tussen 20 en 30 1.26 per km enz
Verder een instelbare maximale afstand, deze staat nu even op 100km, zodra de afstand meer dan 100km is, word de verzend module 'uitgeschakeld'.
Het adres van waar er verzonden word staat ook apart in de admin erbij, aangezien het winkel adres niet perse ook het verzend adres is.
Als iemand wilt testen dan wel erbij vermelden dat het een test is !! Deze site is in aanbouw en staat al live.
Als je iets vind wat er fout gaat, gaarne even een pm of email.
http://www.steigerhoutschuur.nl

Active Member

Post by Michel » Wed Sep 12, 2012 8:28 pm

Het is even geleden dat dit een actief topic was, maar hoe staat het met deze module inmiddels? En werkt deze ook in de omgeving van de laatste 1.5.4.1 versie?

Ben bezig een en ander om te bouwen voor de verhuurafdeling (online reserveringssysteem) en aangezien het transport dan door de klant zelf of door ons uitgevoerd kan worden is in het laatste geval een automatische transportberekening dan wel een must! :-)

Vriendelijke groet,

Michel

New member

Location - Utrecht, The Netherlands