Post by Jansuh » Fri Apr 26, 2019 4:21 pm

Wij zijn maar een klein bedrijf dus ik kijk vaak af bij grote websites zoals bol.com en Coolblue. Die hebben heel veel A/B testen draaien en als het voor hun werkt dan zal het voor mij ook wel wat opleveren. Nu laten ze het euroteken € weg bij de prijs van een product op de productpagina. Dit doen ze niet voor niets maar zou de conversie vergroten.

Nu kan ik in opencart het euroteken weglaten onder Systeem >Localisatie>Valuta maar dan is het overal verdwenen. In de produkt.tpl is de prijs en het valutateken volgens mij gecombineerd en weglaten lukt mij daar ook niet.

Is er iemand die een manier weet om dit te realiseren? Mijn OC versie is 2.3.0.2 en ik gebruik de default template.

Thanks

New member

Post by pprmkr » Fri Apr 26, 2019 5:48 pm

Dit kan, maar vergt enige aanpassingen.
Eerst in system/library/cart.php een extra variabele op regel 24:

Code: Select all

public function format($number, $currency, $value = '', $format = true, $symbol = true) {
En een test op $symbol toevoegen op regels 43 en 49 :

if ($symbol_left && $symbol) {

if ($symbol_right && $symbol) {
Dan in alle controllers van modules en product pagina's waar je het symbool niet wil tonen:

= $this->currency->format($this->tax->calculate($result['special'], $result['tax_class_id'], $this->config->get('config_tax')), $this->session->data['currency'],'', true, false);

Active Member

Location - Netherlands

Post by Jansuh » Fri Apr 26, 2019 5:56 pm

Thanks, daar ga ik mee aan de slag! Laat je weten of het me gelukt is.

New member