Omdat ik ook een aantal nieuwe producten verkoop heb ik ook een belastinggroep 21%.
Nu is het voor de marge-regeling verplicht om op de factuur te vermelden dat deze regeling is toegepast. Helaas zitten er standaard geen functionaliteiten in OpenCart om de factuur aan te passen. Nu is de layout van de factuur sowieso niet bepaald goed te noemen dus op dit moment print ik de factuur in PDF, zet het vanuit daar om Word en pas het dan helemaal aan.
Bij elk product dat onder de marge-regeling valt zet ik de tekst "marge artikel - bijzondere regeling - gebruikte goederen". Als er dus een combinatie van nieuwe en gebruikte producten wordt besteld zet ik deze tekst dus alleen bij de gebruikte producten.
Natuurlijk zou ik dit graag meer willen automatiseren, maar ik heb er nog niet de juiste oplossing voor gevonden. Er zijn wel een aantal extensies waarmee je de lay-out van de factuur kan aanpassen, maar hiermee kan ik voor zover ik in de uitleg kan zien, niet elke keer per product extra tekst toevoegen.
Ik heb ook al andere dingen proberen te bedenken door bijvoorbeeld de tekst in een productveld dat ik niet gebruik in te vullen, maar hoe krijg ik dat dan weer op de factuur?
Weet iemand misschien een slimme, liefst makkelijke en goedkope oplossing voor dit probleem?
Hopelijk zie ik iets heel eenvoudigs over het hoofd

Ik gebruik Opencart 3.0.2.0, en maak gebruik van het Journal thema.