Ready for production!
If you find any issues please report in this topic.
What have we done in release A:
1. Compared all Dutch files form 1.4.3 with the original English files from 1.4.4
2. Adjusted all in-files lines so both versions contain the same lines / structure.
3. Old / obsolete lines and files are removed from the Dutch language.
4. Helptext has been added so it is clearer what to do when adding Products, Catagories, Setting up your Administration and (Multi)-Stores.
4. Not all files where translated yet (mainly the shipping and payment modules not used in The Netherlands).
What have we done in release B:
1. Updated admin\language\dutch\sale\coupon.php
What have we done in release C:
1. Added installation-instructions for Belgium (Locale: nl_BE.ISO_8859-1,nl_BE,nl_BE,dutch)
Norman in 't Veldt
Moderator OpenCart Forums
_________________ READ and Search BEFORE POSTING _________________
Our FREE search: Find your answer FAST!.
[How to] BTW + Verzend + betaal setup.

For modelcars cars see my OC 3.0.2.0 shop: http://www.gbcars.nl/
For Wooden Toys see my 2.3.0.2 shop: https://www.dehoutentreinenwinkel.nl/
1. Updated admin\language\dutch\sale\coupon.php
OC-1.4.4b-Dutch.zip aan startpost toegevoegd.
Om van release A naar release B te gaan alleen de coupon.zip gebruiken.
Attachments
Norman in 't Veldt
Ben nieuw hier. Net 1.4 gedownload (want verdere releases zijn niet stabiel als ik goed ben? heb niet alles gelezen want staat zodanig veel op als je hier voor het eerst komt).
heb dan hier in het NL gedeelte het language pack gedownd.
Nu mijn vraag.
in de leesmij staat er "nl_NL.ISO_8859-1,nl_NL,nl_NL,dutch"
Hoef ik dit voor Belgie eigenlijk aan te passen naar 3 maal nl_BE ipv nl_NL?
Dit is om automatisch de taal van de browser te kiezen denk ik? is "nl" dan niet beter? of zetten jullie ook niet beter eens "nl_NL" en eens "nl_BE" ? Stel jullie standaardtaal is Engels. Nederlands is 2de taal. Op welke taal valt iemand van Belgie op jullie website als in de browser "nl_BE" staat? Engels wellicht omdat er in OC bij taal "nl_NL" staat?
De 1.4.4 is vrij stabiel, er zitten wel wat bugjes/probleempjes in maar voor niet te "ingewikkeld" gebruik is hij geschikt.Lightning wrote:Hoi,
Ben nieuw hier. Net 1.4 gedownload (want verdere releases zijn niet stabiel als ik goed ben? heb niet alles gelezen want staat zodanig veel op als je hier voor het eerst komt).
Maandag of dinsdag komt de 1.4.5(?) uit.
Je zou inderdaad van nl_NL gewoon nl_BE kunnen maken, dit zodat hij kijkt naar België.heb dan hier in het NL gedeelte het language pack gedownd.
Nu mijn vraag.
in de leesmij staat er "nl_NL.ISO_8859-1,nl_NL,nl_NL,dutch"
Hoef ik dit voor Belgie eigenlijk aan te passen naar 3 maal nl_BE ipv nl_NL?
Dit is om automatisch de taal van de browser te kiezen denk ik? is "nl" dan niet beter? of zetten jullie ook niet beter eens "nl_NL" en eens "nl_BE" ? Stel jullie standaardtaal is Engels. Nederlands is 2de taal. Op welke taal valt iemand van Belgie op jullie website als in de browser "nl_BE" staat? Engels wellicht omdat er in OC bij taal "nl_NL" staat?
Het gaat dan voornamelijk om aan België gerelateerde zaken zoals datumnotering, munteenheid ed.
Echter is het zo dat Belgie geen eigen taal heeft maar gebruik maakt van Nederlands en Frans.
Je zou het Nederlandse Taalpakket moeten ombouwen naar de in België gebruikte "Nederlandse" woorden.
Ik weet, dankzij mijn werk, dat Belgies-Nederlands heel anders is dan Nederlands-Nederlands.
Mocht je dat doen dan zou het handig zijn om deze beschikbaar te stellen aan het forum

Ik vond het volgende:
Dus ja, gewoon omzetten naar nl_BENederlands
* nl_NL
* nl_NL.ISO88591
* nl_NL.ISO8859-1
* nl_NL.ISO8859-15
* nl_NL.iso885915@euro
* nl_NL@euro
* nl_NL.utf8
* nl_NL.utf8@euro
Belgisch
* nl_BE@euro
* nl_BE
* nl_BE.UTF-8@euro
* nl_BE.UTF-8
Update: Ik heb dus meteen de installatie-instructies bijgewerkt voor België.
OC-1.4.4c-Dutch.zip aan startpost toegevoegd.
Norman in 't Veldt
Op eerste zicht zie ik niet direct andere woorden in Nederland dan in Belgie. 'k zal 2 talen maken en ze naast elkaar zetten "Belgie" en "Nederland". ISO Code be met nl_BE zaken en een ISO Code nl met nl_NL en dan vergelijken.i2Paq wrote: Je zou inderdaad van nl_NL gewoon nl_BE kunnen maken, dit zodat hij kijkt naar België.
Het gaat dan voornamelijk om aan België gerelateerde zaken zoals datumnotering, munteenheid ed.
Echter is het zo dat Belgie geen eigen taal heeft maar gebruik maakt van Nederlands en Frans.
Je zou het Nederlandse Taalpakket moeten ombouwen naar de in België gebruikte "Nederlandse" woorden.
Ik weet, dankzij mijn werk, dat Belgies-Nederlands heel anders is dan Nederlands-Nederlands.
Mocht je dat doen dan zou het handig zijn om deze beschikbaar te stellen aan het forum![]()
Ik vond het volgende:Dus ja, gewoon omzetten naar nl_BENederlands
* nl_NL
* nl_NL.ISO88591
* nl_NL.ISO8859-1
* nl_NL.ISO8859-15
* nl_NL.iso885915@euro
* nl_NL@euro
* nl_NL.utf8
* nl_NL.utf8@euro
Belgisch
* nl_BE@euro
* nl_BE
* nl_BE.UTF-8@euro
* nl_BE.UTF-8
Update: Ik heb dus meteen de installatie-instructies bijgewerkt voor België.
OC-1.4.4c-Dutch.zip aan startpost toegevoegd.
Ik heb eigenlijk wel gelijk een vraag, in de instellingen in OC moet je voor het Nederlands gebruik maken van ISO_8859-1 terwijl de Engelse versie werkt met UTF-8, misschien is deze vraag al eens eerder gesteld maar ik zou graag willen weten waarom er voor het Nederlands geen gebruik wordt gemaakt van de UTF-8 instelling.
Alex
Users browsing this forum: No registered users and 6 guests