Hej
Försöker installera MWP Multiple Dropdowns Search Box
Har gjort följande
Laddat upp filer via FTP till server.
Importerat följande. Import the 'mwp_multiple_dropdowns_filter.sql' inside the 'DATABASE' folder to your OpenCart store database.
Fick det inte att fungera och fick följande svar:
If you get an error message similar to this, it means that you added PREFIX to your OpenCart database tables. By default, MWP Multi-Dropdowns Search Box database tables have no PREFIX. In this case, your database table PREFIX is oc_. To fix this error you have to add PREFIX to the MWP Multi-Dropdowns Search Box database tables too.
Det visade sig att jag har Prefix.
Så min fråga är, hur lägger jag in prefix i MWP multi dropdown databastabellen ?
Vill säga att jag precis lärt mig komma in i phpMyadmin.
Tack på förhand.
Har du "oc_" som prefix på dina andra databastabeller? Det ser du lätt i PHPMyAdmin om de övriga tabellernas namn börjar på "oc_".
För att ändra namnet klickar du på den tabell du vill ändra. Välj sedan "Operationer" i meny upptill. Under "Tabellalternativ" hittar du "Döp om tabellen till" och namnet på din tabell. Lägg till oc_ före namnet.
Tex tabellen address --> oc_address.
För att ändra namnet klickar du på den tabell du vill ändra. Välj sedan "Operationer" i meny upptill. Under "Tabellalternativ" hittar du "Döp om tabellen till" och namnet på din tabell. Lägg till oc_ före namnet.
Tex tabellen address --> oc_address.
Det är svårt att veta vad de tabeller heter som MWP Multi-Dropdowns Search Box lägger till. Du kan se det i filen 'mwp_multiple_dropdowns_filter.sql'. Vid skapande av nya tabeller inleds varje tabell med kommandot CREATE TABLE `oc_address`. I detta fallet är oc_address namnet på den tabell som skapas. Leta alltså efter CREATE TABLE så ser du vilka som ska ändras.