Post by dutch13 » Thu Mar 17, 2016 11:38 pm

Beste mensen,

Kan iemand mij even uitleggen hoe ik een update van OpenCart uit moet voeren?

De ene site zegt gewoon de files overschrijven behalve config.php en en admin/confi.php

De andere site zegt dat je een werkende site nooit zo maar mag updaten en dat je eerst moet testen. Ik heb geen testomgeving dus dat is vrij lastig. Wel een backup gemaakt van de site en de database.

Daarbij zie ik in 2.2.0.0 ook een htaccess file staan. Moet ik deze ook uploaden?

Jullie horen het al, wat verwarring hier. Ik zal vast niet de enige zijn. Dus als iemand de stapjes even uit zou kunnen leggen, heel erg graag :)

Dank alvast.

New member

Post by victorj » Fri Mar 18, 2016 5:20 am

Inderdaad altijd eerst testen op een kopie van de shop.
Iedereen heeft een test omgeving, de meesten weten alleen niet hoe dat kan.

optie 1
maak een subdomein aan op je hosting, in dit subdomein kun je testen.

optie 2
maak een nieuwe map aan in je hosting, bijv testshop
zet hier alle bestanden neer en maak een kopie van je shop, kun je testen in jouwdomein.nl/testshop

Nadeel is dat de testshops van buitenaf bereikbaar zijn, en dat google dus de test site oppikt, scherm deze dus altijd af via een htaccess wachtwoord.

optie 3
instaleer een wamp og mamp afhankelijk of je windows of mac draait, heb geen mac koop nooit een mac dus beperk me tot een wamp (wamp staat voor windows apache mysql en php dus een server bouwen)

dit is heel eenvoudig, download een wamp pakket, zelf gebruik ik Ampps
http://www.ampps.com/

instaleer, en je hebt op je eigen pc een volwaardige test omgeving die precies als je hosting werkt.

Dan Updaten, vraag jezelf af waarom je wilt updaten, werkt je shop goed, geen fouten enz waarom zou je dan updaten, updaten heeft alleen zin indien er bijv een zware beveiligslek is gerepareerd, of als de nieuwere versie functionaliteit heeft die je perse nodig hebt.
Draagt een nieuwere versie niet bij aan de functionaliteit van de shop, heeft het geen veiligheid patches, dan is er geen noodzaak te updaten.

Natuurlijk als je wilt updaten voor het updaten mag dat natuurlijk altijd, al zou ik de laatste versie eerst uitgebreid testen, en dan bedoel ik uitgebreid, ik ben er nog geen vriendje mee.

Koeltechnische deurrubbers eenvoudig online op maat bestellen.
Alle niet stekplichtige onderdelen zoals scharnieren, sloten, randverwarming en verlichting voor alle typen koelingen en vriezers.
https://koelcel-onderdelen.com

Expert Member

Location - Alkmaar Holland