Weet iemand waar je de beginwaarde van de ordernummers kan instellen, dat ie ipv 0 op bijv 155634 begint?
ik gebruik opencart 2.0.1.1 en total commander, heb namelijk wel ergens iets over gevonden met auto_increment enz.. maar dat was met SQL o.i.d. daar ben ik nog niet echt mee bekend, maar zou het ook gewoon in total commander kunnen dat je iets in een van de bestanden aanpast? en dan waar en welk map/bestand.
Hoop dat iemand me kan helpen:)
Nee helaas.
Je zult de laatste (als test aangemaakte order) in de database moeten voorzien van het gewenste ordernummer.
de volgende order is dan 1 hoger.
dit kun je doen via je hosting panel.
ga naar phpmyadmin
open de database.
zoek tabel oc_order
klik op wijzigen
je ziet nu alle rijen met orders.
ga naar de laatste order, herkenbaar aan de eerste rij met naam order_id
klik op wijzigen
vernader nu het veld order_id in wat je wilt.
klik op start waardoor het wordt opgeslagen.
ga naar je winkel.
ververs het order scherm.
je ziet nu dat het order id veranderd is, let op de order in de winkel is helemaal leeg (geen ramp toch een test order)
maak nu nog een test order aan en je zult zien, dat deze het gewesnte order id heeft.
Je zult de laatste (als test aangemaakte order) in de database moeten voorzien van het gewenste ordernummer.
de volgende order is dan 1 hoger.
dit kun je doen via je hosting panel.
ga naar phpmyadmin
open de database.
zoek tabel oc_order
klik op wijzigen
je ziet nu alle rijen met orders.
ga naar de laatste order, herkenbaar aan de eerste rij met naam order_id
klik op wijzigen
vernader nu het veld order_id in wat je wilt.
klik op start waardoor het wordt opgeslagen.
ga naar je winkel.
ververs het order scherm.
je ziet nu dat het order id veranderd is, let op de order in de winkel is helemaal leeg (geen ramp toch een test order)
maak nu nog een test order aan en je zult zien, dat deze het gewesnte order id heeft.
Koeltechnische deurrubbers eenvoudig online op maat bestellen.
Alle niet stekplichtige onderdelen zoals scharnieren, sloten, randverwarming en verlichting voor alle typen koelingen en vriezers.
https://koelcel-onderdelen.com