Post by ulrslo » Thu Apr 30, 2015 2:40 pm

Hej!
Jag skulle behöva uppgradera vår webbshop till Opencart 2.0. Vi har idag 1.5.1.3.
Jag vågar inte göra det själv eftersom det är viktigt att allt fungerar och jag är rädd att bli stående.
Finns det någon här som kan åta sig ett sådant jobb? Vet inte vart jag skall vända mig.

Hoppas på snabbt svar!
Ulrika

New member

Post by Ackis » Tue May 05, 2015 3:11 am

Hej,

Det går inte uppgradera.
Här på forumet står det på flera ställen att du bör göra en nyinstallation om du vill använda dig av den nya versionen av Open Cart.

New member

Location - Sweden

Post by ulrslo » Tue May 05, 2015 3:30 am

Ok, tack! Får försöka hitta någon som kan göra det.

New member

Post by Shopson.se » Tue May 05, 2015 6:16 am

Det går att uppgradera även om det inte finns något färdigt script att köra.

Det går att flytta över innehåll manuellt, även om det tar lite tid.

Det beror lite på hur mycket du behöver ha med till den nya versionen. Produktsortimentet är i princip likadant, medan ordrarna är ganska knepiga att få över.

Sedan om du har moduler eller andra anpassningar så är ju det också en del jobb.

Hur som helst så ska du fört uppdatera till 1.5.6 innan du kan gå över till 2.0 vilket är ett litet projekt i sig.

Har du döpt bilder och mappar med mellanslag, åäö osv så blir det en genomkörare där också :)

Det är inte helt omöjligt att göra själv dock. Denna kanske kan vara ett alternativ:
http://www.opencart.com/index.php?route ... n_id=19572

Senaste butik på OpenCart: htm.se som bl.a säljer kvittorullar, kassarullar och cigarettändare

Active Member

Post by ulrslo » Tue May 05, 2015 2:30 pm

Tack för svar! Jag behöver egentligen bara ha över produkterna och så frakter och betalsätt är samma. Resten behövs inte. Kan alltid installera nya moduler i så fall. Quick checkout är bra iofs. Det viktiga är att produkterna kommer över.
Men vad säger ni som vet, är det dumt att uppgradera? Anledningen är att det är mycket småsaker jag tycker är bökiga som jag hoppas fungerar bättre på nya versionen. Sök tex fungerar ju inte så bra. Postnummer kommer efter ort osv.

New member