Post by freak » Sun Feb 14, 2010 7:17 am

Beste mensen.

Ik ben op zoek naar een mogelijkheid om een credit in te kunnen voeren. Uitleg, het gaat om een site met telecom producten. 1 voorbeeld, 1 gsm toestel kost 100 inkoop, bonus van de provider is 250 euro dan kost de GSM niets. Als de klant kiest voor een abonnement dan moet de klant kunnen zien welke toestellen gratis zijn, en in omgekeerde volgorde, dus kies toestel en waar is deze gratis. Nu moet ik meerdere producten kunnen invoeren en kunnen laten selecteren. Bovenstaande voorbeeld krijgt de klant te zien 0 euro, dus gratis, de overige 150 euro is niet zichtbaar. Nu kiest de klant 2 producten, marge bv 50 euro, gsm 100 euro, en een ander product 200 euro, is inkoop 300, bonus 350, dus producten gratis. Bonus 250 euro, dan betaald de klant 100 euro bij. Er moet dus een stukje rekenwerk verricht worden in het systeem.

Mijn invoer is hierin, ik voer de bonussen en inkoop prijzen in. Prijzen met product is zichtbaar maar de bonussen niet. Zodra dit in is gevoerd moet alle producten zowel hardware als bonussen met elkaar gaan verrekenen. Als er meer uitleg nodig is hoor ik dit graag.

Ik hoop dat hier iets voor is.

alvast bedankt

Newbie

Post by yvalni » Sun Feb 14, 2010 10:45 pm

Hoi,
zo even snel lijkt mij het werken met opties de enige manier.

Stel je hebt een toestel en zonder abbo kost dat 450 euro...
Laat klant een keuze maken middels opties en je kan dat bedrag (of minder) direct van de bestelling laten aftrekken wanneer de klant een abbo kiest....

Is dat wat je bedoeld?

Alex

New member

Location - Rijswijk Zuid Holland

Post by freak » Mon Feb 15, 2010 3:30 am

stel dat de klant een toestel wilt van 600 euro klant neem een abbo hi 25 2jr (de bonus is dan 250 euro) dan gaat er dus 250 euro van die 600 af en als de klant nog een internet bundel wilt dan gaat er nog 70 euro vanaf dus de klant betaald dan uiteindelijk 280 euro voor het toestel.

het is de bedoeling dat de klant de bonussen van de provider niet ziet.

(net als op de hi shop http://shop.www.hi.nl/)

hoop dat het wat duidelijk is zo.

gr

Newbie