Post by kroon automatisering » Fri Nov 07, 2014 7:53 pm

Hoi allen,

Ik gebruik OC 1.5.5.1 met het palioxis thema.

Mijn vraag is of er een mogelijkheid is om op de productpagina de categorieafbeelding als productimage te displayen? (en dit het liefst met iets als VQMOD)

Ik krijg de categorieomschrijving al wel gedisplayed als (aanvulling op) productomschrijving, dit lukt mij alleen niet met de afbeeldingen

Is er iemand die kan aangeven waar te zoeken / beginnen , of een extensie ken die dit (eventueel met aanpassing) kan ?

Alvast bedankt!

Post by Martijn ISB » Thu Nov 13, 2014 4:00 am

In catalog/controller/product/product.php zit de code om de productafbeelding op te halen. Deze kan je met een vQmod vervangen door de categorie afbeelding.

Zoek

Code: Select all

if ($product_info['image']) {
	$this->data['thumb'] = $this->model_tool_image->resize($product_info['image'], $this->config->get('config_image_thumb_width'), $this->config->get('config_image_thumb_height'));
} else {
	$this->data['thumb'] = '';
}
Zet hieronder

Code: Select all

if ($category_info['image']) {
	$this->data['thumb'] = $this->model_tool_image->resize($category_info['image'], $this->config->get('config_image_category_width'), $this->config->get('config_image_category_height'));
} else {
	$this->data['thumb'] = '';
}
De laatste twee parameters van this->model_tool_image->resize kan je ook nog vervangen met de configs van de productafbeeldingen.

Deze code vervangt alleen de thumbnail ($this->data['thumb']) maar je kom hiermee al een heel eind. De $this->data['popup'] moet je ook nog overschrijven met praktisch dezelfde methode. Ook kan je nog de overige afbeeldingen uitzetten.
Afhankelijk van je eisen is dit natuurlijk allemaal aan te passen en netjes in een vQmod te zetten.

Newbie