Post by Nieeels » Fri Oct 31, 2014 1:05 am

Hallo,

Ik snuffel al een tijdje rond op het forum en heb al verschillende antwoorden gevonden op de foutmeldingen die ik soms heb.
Alleen nu zoek ik al een paar dagen naar een antwoord, maar die heb ik helaas niet gevonden.

Het gaat om de Import / Export extension die ik heb geinstalleerd.
Ik heb mijn webshop helemaal leeggehaald om alle producten opnieuw en goed in te voeren, hier wou ik de excel export file voor gebruiken.
Ik had eerst 2 producten via de administration toegevoegd en daarna via excel meerdere producten toegevoegd.
Echter zodra ik die nieuwe excel wil importeren komen er geen extra producten op de website.
Ik heb (volgens mij) alle gegevens ingevuld en geen dubbele product_ids erin staan.

Het vreemde vind ik ook, als ik weer exporteer staan de door mij toegevoegde producten er wel bij.

Hopelijk kan iemand mij hiermee helpen.

Bij voorbaat dank.

Newbie

Post by Jaap » Mon Nov 03, 2014 5:36 am

Welke gebruik je?
Ik heb zelf goede ervaringen met : Export/Import Tool (V2.14) for OpenCart 1.5.1 to 1.5.6.x
Gebruik je deze?
En met welke versie van OC?

Active Member

Location - the Netherlands

Post by Nieeels » Tue Nov 04, 2014 6:54 pm

Hallo,

Beetje dom van me, dat kon ik natuurlijk gelijk zeggen :P
Ja ik gebruik de Export/Import Tool en ik heb 1.5.6

Ik vind het zo vreemd dat de artikelen en nog wel instaan als ik het weer exporteer.
Heb jij hier misschien een verklaring voor? of moet ik het nogmaals proberen om hem om niet te installeren

Alvast bedankt

Newbie

Post by victorj » Wed Nov 05, 2014 5:45 am

zijn de producten na import zichtbaar in de admin, zo ja dan heb je niet de juiste categorie id toegevoegd, of het veld om de producten actief te zetten

Koeltechnische deurrubbers eenvoudig online op maat bestellen.
Alle niet stekplichtige onderdelen zoals scharnieren, sloten, randverwarming en verlichting voor alle typen koelingen en vriezers.
https://koelcel-onderdelen.com

Expert Member

Location - Alkmaar Holland

Post by Nieeels » Fri Nov 07, 2014 3:56 am

Als ik producten via excel toevoeg krijg ik ze niet te zien op de site, ik heb hierbij goed gecontroleerd of ik niet iets vergeten ben in te vullen. Alles is exacte hetzelfde ingevuld als de producten die ik via de website heb toegevoegd.(behalve de naam)

Daarbij komt nog als ik producten (die ik wel op de site zie) aanpas in het excel bestand en weer opnieuw importeer, wordt er niks gewijzigd op de site.
De Import/Export tool werkt gewoon helemaal niet
Hoop dat het een beetje duidelijk is.

Newbie

Post by tjsystems » Fri Nov 07, 2014 4:03 am

Staan ze ook 'aan' voor de default store?

Live with 2.2.0.0 fully SSL.

Active Member

Location - NL, Amsterdam

Post by Nieeels » Fri Nov 07, 2014 4:20 am

Ik heb nu de "opencart-1-5-1-to-1-5-6-x-export-import-multilingual-2-17.zip" extensie toegevoegd en die werkt wel goed.
Waarom die andere niet werkt weet ik nog steeds niet.
Ik heb nu nog 2 Import/Export in m'n admin panel staan, maar ik ben eerst geholpen.

Bedankt voor de moeite. ;D

Newbie