Ik wil deze omzetten naar een multi language versie. Hoe moet ik dit precies aanpakken?
- De mysql tabel moet een extra kolom krijgen voor het language id
- De control bestanden moeten worden aangepast > hoe/wat?
- moeten de template files gewijzigd worden?
- taalbestand moet worden vertaald.
Iemand enig idee hoe en waar ik moet beginnen?
Norman in 't Veldt
Moderator OpenCart Forums
_________________ READ and Search BEFORE POSTING _________________
Our FREE search: Find your answer FAST!.
[How to] BTW + Verzend + betaal setup.
Het is een extensie die de klant via een aantal stappen door de beschikbare opties heen stuurt. En het gaat dus om de namen van de opties die getoond worden.
In de backend van de module geef je aan welke optie waar wordt getoond, in de module worden dan de namen van de opties getoond. Echter dus alleen maar in 1 taal...
Volg deze link voor een voorbeeldje van de module.
En hier de link naar de module (let op! dit is nog met hardcode taalbestanden)
Ik zie namelijk aan de catalog kant geen languagefiles.
Norman in 't Veldt
burley wrote:Dat is vreemd, want deze zitten er zeker. Wellicht niet in de originele versie, dat kan ik me niet herinneren, het is al een tijdje geleden dat ik die van mij heb aangepast.
Maar welke xml bedoel je?
Er zit bij toch ene vQmod xml bij?
Norman in 't Veldt

Maar die zorgt ervoor dat er een andere template aan wordt geroepen wanneer het product wordt bekeken.
Zie bijgaand de xml file en de template die wordt aangeroepen ipv de normale product template.
Maar nogmaals het gaat dus om het ophalen van de namen van de ingestelde opties, deze kunnen niet in meerdere talen worden getoond en dit is nou net wel wat ik wil veranderen.
Als ik de link naar die module volg kan ik heb downloaden en bekijken.
Hierin staat aan de catalog (klant) kant geen taalbestanden, dus een vertaling is er niet.
Tenzij dat wat ik zie in de vQmod nog gedaan moet worden.
Die vQmod die jij geeft heeft vertalingen aan de Admin kant.
Norman in 't Veldt
Maar volgens mij praten we langs elkaar heen. Ik ben niet duidelijk geweest en heb last van voortschrijdend inzicht..

De extensie geeft de opties in bepaalde stappen weer, de extensie kan dit maar in 1 taal. In de dbase tabel van de extensie waarin deze opties opgeslagen zijn is geen language_id aangegeven.
Nu wil ik graag dat de extensie de opties in meerdere talen kan tonen. Dit heeft niet zozeer met de vertaling van de module te maken (voortschrijdend inzicht) maar dus wel met de mogelijkheid om in verschillende talen de opties te tonen. Ik heb al de vertalingen beschikbaar, maar kan ze dus niet toevoegen aan de dbase.
Misschien is het aanpassen van de tabel dmv het toevoegen van een language id wel voldoende om een en ander werkend te krijgen. Maar ik kan dit niet inschatten/overzien, zoals je al begrepen had

Bovendien weet ik niet hoe ik de controller file (eventueel) moet aanpassen om ook naar de language_id te kijken.
Of is dit niet nodig en gebeurd dit automatisch als er overgeschakeld wordt naar een andere taal?

Ik hoop dat het zo wat duidelijker wordt.
Norman in 't Veldt
Users browsing this forum: No registered users and 9 guests