Post by Dimono » Thu Nov 28, 2013 3:45 pm

Help!
Gisteren is een bestelling van een klant niet doorgekomen maar deze heeft wel betaald.

Ik gebruik OpenCart 1.5.5.1 en voor het afrekenen gebruik ik iDEAL Professional SEPA (Rabo) voor Opencart Version 1.0 for Opencart 1.5.x van Janssencox.

http://store.janssencox.nl/ideal-plugin ... ofessional

Waarom is deze bestelling verdwenen? Waaraan kan dit gelegen hebben en nog belangrijker. Hoe voorkom ik dit? Is er ook een manier om deze oude bestelling weer boven water te krijgen?

Er zijn al meerdere bestellingen in de webshop geplaatst en afgerekend zonder enige problemen..

Alvast bedankt!

New member

Post by victorj » Thu Nov 28, 2013 4:46 pm

grote kans, dat de order er wel is.
ga naar orders, en filter op afgebroken orders.
je zult zien dat de order hierbij staat.

als dat het geval is, dan heeft de gateway geen bevestiging ontvangen met de update van de ideal status.

om dit uit te zoeken, is het verstandig om een logger als tracewatch te instaleren.
hier kun je precies in nagaan welke paginas zijn bezocht, zelfs de terugmelding van de gatewayn incl ordernr is hierin te zien.

Koeltechnische deurrubbers eenvoudig online op maat bestellen.
Alle niet stekplichtige onderdelen zoals scharnieren, sloten, randverwarming en verlichting voor alle typen koelingen en vriezers.
https://koelcel-onderdelen.com

Expert Member

Location - Alkmaar Holland

Post by Dimono » Fri Nov 29, 2013 5:28 pm

Bedankt voor je reactie.. Ik heb de bestelling inderdaad weergevonden. Het gaat om 1 incident onder vele bestellingen die al goed gegaan zijn. Ik vermoed dat de fout gelegen heeft aan een slechte connectie of het toevallig down zijn van de server aangezien de klant zegt "meer" problemen gehad te hebben zoals "het stokken van de site" terwijl deze juist heel snel is en een foutmelding krijgen bij het versturen van het contactformulier, terwijl deze gewoon blijkt te werken. In meerdere browsers getest en alles werkt naar behoren.. Geen klachten gehad van andere klanten.

New member