Ik draai een webshop op Opencart 1.5.4. Helaas heb ik teveel options om de import/export-tool te kunnen gebruiken. De enige oplossing schijnt te zijn om de shop op een localhost te zetten en vervolgens in zijn geheel te uploaden/updaten.
Ik gebruik XAMPP als localhost. Er staat al het een en ander beschreven op dit forum, maar ik kan er maar niet achter komen hoe ik mijn huidige webshop op de localhost krijg (met functionerende database-koppelingen).
Ik heb XAMPP geïnstalleerd en heb toegang tot localhost via mijn browser. Vervolgens heb ik een schone installatie van opencart 1.5.4 op de localhost geïnstalleerd, dit werkt ook allemaal prima. Volgens mij kan ik nu mijn folders vanaf de ftp naar de opencart map in htdocs van de local host kopieren, klopt dit?
Ik krijg het niet voor elkaar om de database te kopieren van mijn online shop naar mijn local host. Als ik via phpmyadmin exporteer (utf8) krijg ik een notepad bestand. Wanneer ik deze importeer in mijn local host krijg ik alleen maar foutmeldingen. Iemand een idee?..
Je kan gerust alle files overzetten van het web naar lokaal; behalve: \config.php en \admin\config.php.
Zorg ook dat je rechten op files & mappen goed staan.
Exporteer via phpMyAdmin je db van je live store.
Deze importeer je via phpMyAdmin in je lokale install.
Gooi wel eerst je lokale (XAMPP) database leeg.
Dus niet je database weggooien!!
Norman in 't Veldt
Moderator OpenCart Forums
_________________ READ and Search BEFORE POSTING _________________
Our FREE search: Find your answer FAST!.
[How to] BTW + Verzend + betaal setup.
Ik heb de files allemaal overgezet (overschreven) naar de mappen van de localhost (C:\xampp\htdocs\opencart), maar als ik lokaal naar de website ga blijf ik de standaard voorbeeld-webshop van opencart zien. De layout structuur van de nieuwe template wordt ook niet getoond.
De database uploaden lukt helaas ook nog niet. Ik heb de database in de localhost leeggehaald. Vervolgens op mijn domein vanuit phpmyadmin ge-exporteerd (.sql document), maar bij het importeren in de localhost krijg ik de volgende error:

Iemand een idee hoe dit kan?..
klik op je databse, zodat de velden zichtbaar worden in het hoofdvenster.
scroll nar beneden en klik op selecteer alle.
alle velden hebben nu een aangevinkt vakje.
naar het selectie gedeelte heb je een drop down menu
selecteer drop of verwijder
je wordt gevraagd te beveatigen of je alle velden wilt wijzigen.
klik ja
nu zijn alle tabellen verdwenen.
doe nu de import van de databse van je live shop.
Koeltechnische deurrubbers eenvoudig online op maat bestellen.
Alle niet stekplichtige onderdelen zoals scharnieren, sloten, randverwarming en verlichting voor alle typen koelingen en vriezers.
https://koelcel-onderdelen.com

Nu ik de tabellen correct heb verwijderd en mijn database opnieuw heb geimporteerd krijg ik helaas een andere foutmelding..
De layout van mijn template is inmiddels wel zichtbaar op de localhost, ook zijn enkele produkten te zien. Maar de database wordt niet in zijn geheel geimporteerd. Deze melding verschijnt:

controleer welke sql versie je op je live server hebt, en welke op je xampp.
zit daar verschil in, dan je xampp versie aanpassen.
Alle niet stekplichtige onderdelen zoals scharnieren, sloten, randverwarming en verlichting voor alle typen koelingen en vriezers.
Ik wil hetzelfde gaan doen.
Ik heb op Db live server : versie 5.1.39-community - MySQL Community Server (GPL) en op de lokale server : versie 5.5.32-community - MySQL Community Server (GPL). Ik heb verder xampp 1.8.2 voor windows.
Welke xampp versie heb ik dan lokaal nodig ??
En betekent dit dat ik nu weer de gehele xampp met alles erop en eraan dien te deinstalleren?
Alvast dank voor reacties.
Alphons

Het lijkt wellicht een verdere afdwaling van OpenCart onderwerpen maar het is toch echt de kern waar het om gaat namelijk : hoe krijg ik mijn OC webwinkel draaiend op mijn laptop ?!!! Ik denk voor velen onder ons een interessante vraag hoe je offline je webwinkel kan opbouwen.
Please reactions...
sql versie is beide 5.x.x.
kijk goed naar de foutmelding die je ziet.
als er ergens staat syntax error, dan zit er een fout in je sql file.
als dat zo is, stuur de sql file dan even via pm, vertel even op welke regel de foutmelding van toepassing was.
Vaak staat er nog L verwijder deze en sla je file opnieuw op en laad hem met phpmyadmin
Zal wel een bug in PHPmyadmin zitten, ben het al een paar keer tegen gekomen.
1. Log in via www.shopurl.com/cpanel
2. Maak via uw cpanel een back up van uw website + database
3. Doe een clean install van OC op Xampp. Maak ook een nieuwe database aan met de zelfde naam/login gegevens
4. Unzip de back-up bestanden van uw website en kopieer deze bestanden naar xampp > httpdocs waar je alles overschrijft behalve de 2 config.php bestanden
5. Dan ga je naar localhost/phpmyadmin in je importeer de database die je in stap 2 gemaakt hebt.
Zo heb ik het toch voor elkaar gekregen.
Kleine kanttekening. Vaak is het beter om een 2de domein te registreren in dit 2de domein als testdomein te gebruiken. Je kan niet alles testen met Xampp. Ik had ook zaken die niet werkten onder Xammp maar wel in de live shop. Vroeger deed ik alles onder Xammp, nu heb ik op een andere domein een kopie staan van mijn shop. Als ik wat wil "spelen" test ik dit eerst op het testdomein voor ik dit effectief in mijn hoofddomein doe.
Bij het testdomein OC wel in onderhoudsmodus zetten om te vermijden dat uw site geïndexeerd wordt (=dubbele content = slecht voor uw SEO).
Users browsing this forum: No registered users and 6 guests