Post by alphonsgarenfeld » Sun Sep 29, 2013 6:32 pm

Hoi collega's,

Ben bezig met de pre installatie van OC 1.5.6 lokaal en moet een bestand xampp/htdoc/opencart/admin/config-dist hernoemen naar config.php maar telkens krijg ik de foutmelding dat dit bestand in gebruik is door internet explorer. Maar IE staat gewoon uit !
Er staat voor het te hernoemen bestand ook een IE icoontje ipv het icoontje dat er zou moeten staan volgens de installatie instructie. Is er wellicht iets fout gegaan tijdens de installatie van xampp of OC of is dit eenvoudiger op te lossen?
Wie zegt dit iets? Alvast dank.

Alphons

New member

Location - eindhoven, netherlands

Post by i2Paq » Mon Sep 30, 2013 1:33 am

Stop je xampp eens.

Norman in 't Veldt
Moderator OpenCart Forums

_________________ READ and Search BEFORE POSTING _________________

Our FREE search: Find your answer FAST!.

[How to] BTW + Verzend + betaal setup.

Global Moderator

Location - Winkel - The Netherlands

Post by victorj » Mon Sep 30, 2013 2:12 am

welke windows versie werk je?
als je windows 8 hebt geinstaleerd, dan als je diep genoeg graaft in de veiligheden, kom je erachter dat de ms boys min of meer het bestandsrechten systeem van linux hebben gekopieerd.
als je nu xampps op je c schijf hebt staan, dan is alles hier behoorijk zwaar beveiligd.

de meest simpele oplossing is xampps op een 2e schijf installeren bijv de D: schijf.
Geen 2e schijf, en wil je een goed werkende lokale server, ga dan maar een extra schijf kopen :-)

Koeltechnische deurrubbers eenvoudig online op maat bestellen.
Alle niet stekplichtige onderdelen zoals scharnieren, sloten, randverwarming en verlichting voor alle typen koelingen en vriezers.
https://koelcel-onderdelen.com

Expert Member

Location - Alkmaar Holland

Post by alphonsgarenfeld » Mon Sep 30, 2013 4:34 am

Heb inmiddels wel de twee bestandjes kunnen hernoemen maar nog steeds worden ze (na vernieuwen) als missing files opgegeven in de pre installatie. Verder valt me op dat ook in de OC upload folder de betreffende bestandjes een IE icoontje voor zich hebben en niet zoals in de instructie een tekstbestand icoontje. Dat voelt voor mij als leek niet goed.

Werk inderdaad met windows 8 op een nieuwe laptop acer aspire V5-122P en ik zie geen D schijf.

Betekent dit nu dat ik een tweede schijf kan laten inzetten of moet het een externe schijf worden ?? Toch fijn zo'n windows 8 !

Dank alvast voor je reactie(s)

New member

Post by victorj » Mon Sep 30, 2013 5:06 am

Je kunt ook 2 partities aanmaken dan heb je een d schijf.
Windows 8 beschermd de c schijf vrij drastisch best een goede zaak, maar als je wilt knutselen, dan gaat dat niet altijd even lekker.

dat icoontje betekend dat je een browser heb toegevoegd als standaard programma,
volgende keer aangeven dat je een ander proggie gebruikt, dan neemt het dat icoontje aan.

Als je eenmaal alles hebt ingericht zoals je wilt, dan werk win 8 best lekker

Alle niet stekplichtige onderdelen zoals scharnieren, sloten, randverwarming en verlichting voor alle typen koelingen en vriezers.

Expert Member

Post by alphonsgarenfeld » Tue Oct 01, 2013 3:06 am

Dank voor dit advies.

Heb inmiddels een NieuwVolume (D:) aangemaakt via schijfbeheer en heb daar xampp op geinstalleerd.

Bij de pre installatie van OC 1.5.6 lukt het nu wel de bestandjes te hernoemen maar na vernieuwen blijven ze op rood = missing files staan in plaats van groen = writable.

Wat gaat er dan toch mis ?? :(

New member

Post by victorj » Tue Oct 01, 2013 3:49 am

Nadat ze beschreven zijn, is de eigenaar windows geworden win 8 heeft bijna hetzelfde rechten systeem als je webserver.
dus op bestand staan, rechter muisknop
eigenschappen
beveiliging
nu kun je jezelf eigenaar maken en alle rechten toekennen.

Iets anders als met je ftp programma, maar het principe is hetzelfde.

Expert Member

Post by alphonsgarenfeld » Fri Oct 04, 2013 4:26 am

Hoi Victorj,

Heb zo'n beetje alle rechten toegekend via eigenschappen/beveiliging die je kunt toekennen maar...nada !

Op het Engelstalig forum wordt dit probleem ook aangekaart : http://forum.opencart.com/viewtopic.php?f=19&t=103446

Ik begrijp alleen niet precies wat de gast bedoelt als hij zegt "I found it!!!!"

Iemand wel ? Alvast dank.

Alphons

New member

Post by alphonsgarenfeld » Sun Oct 06, 2013 2:07 am

Het beveiligingsprobleem lijkt van kwaad naar erger te gaan. Ben inmiddels nu zover dat ik met geen mogelijkheid nog de opencart folder uit xampp/htdocs kan verwijderen omdat ik geen administratormachtiging zou hebben. Ik wil de oc folder eruit gooien om schoon schip te maken maar ondanks volledig beheer dat ik op diverse plaatsen heb toegepast wordt ik niet vertrouwd door mijn eigen pc.

Ben nu twee weken verder maar eigenlijk vier weken achteruit...

Wie kan me helpen svp. Alvast enorme dank.

New member

Post by victorj » Sun Oct 06, 2013 2:54 am

Ja win 8 beschermd zijn schijfje goed he.
Eigenlijk moet je het programma geheel verwijderen via software, oc zal dan ook weggehaald worden.

andere optie is spelen met de rechten.
je moet niet alleen de rechten wijzigen, maar ook gebruikers toevoegen die die rechten hebben.
ga naar de schijf waar de map xampp staat.
ga op de map xammpp staan en klik rechts
eigebschappen opend zich.
klik beveiiging onder het vakje namen van groepen of gebruikers klik op bewerken klik in het venster dat opend op toevoegen
klik op geadvanceerd
klik op nu zoeken
zoek nu de naam waarmee je inlogd in windows en klik die aan en klik op oke nogmaals oke tot je in het scherm machtigingen voor xammp komt.
nu kun je jezelf volledig eigenaar maken van de map xampp en alles erin.

oke ingewokkeld ik weet het erg verstopt niet makkelijk te vinden enz enz maaaaar het kan wel

Expert Member

Post by i2Paq » Sun Oct 06, 2013 3:10 am

Installeer VirtualBox met daarin een XP machine ;)

Norman in 't Veldt

Global Moderator

Post by alphonsgarenfeld » Sun Oct 06, 2013 4:39 am

YES YES YES... eindelijk !

Nadat ik mezelf wederom volledig beheer heb toegekend bleven de bestanden nog steeds op rood staan. Daarna flitste het topic op het Engelstalig forum me weer even te binnen en probeerde het volgende :

admin/config-dist.php gewijzigd in admin/config in plaats van admin/config.php en dat is dus de oplossing !!!

Het bestand is namelijk reeds een .php bestand

De installatie is nu met succes afgerond op de lokale server en ik ga nu weer vol goede moed verder met knutselen :)

Dank voor alle hulp ;)

New member

Post by i2Paq » Sun Oct 06, 2013 5:15 am

Set in je Windows 8 -> Control Panel -> Folder Options -> View -> Hide Extensions For Know File Types op: niet aangevinkt.

s.i.m.p.e.l :D

Norman in 't Veldt

Global Moderator

Post by victorj » Sun Oct 06, 2013 5:19 am

i2Paq wrote:Set in je Windows 8 -> Control Panel -> Folder Options -> View -> Hide Extensions For Know File Types op: niet aangevinkt.

s.i.m.p.e.l :D
oeps die was ik vergeten te melden ik zie de extensie dus wel had ik in het begin al aangezet ( na veel nare woorden te hebben geuit)

Nu ik win 8 doorheb ben ik niet ontevreden trouwens

Expert Member