Vandaag was ik mijn orders aan het nakijken en toen kwam ik opeens bij "missing orders" die ik eerlijk gezegd nog nooit heb gezien. Nu blijken hier een aantal namen te staan.
De order die vandaag geplaatst is en bij missing orders staat, is via Ideal geplaatst en ik zie bij mijn aanbieder (Targetpay) dat de betaling wel is afgerond.
Nu weet ik dus niet of de klant wel betaald heeft of dat de klant de order geannuleerd heeft. Hij staat namelijk bij "missing orders" en zodoende heb ik geen email ontvangen, maar volgens de bijlage is de bestelling wel goed gegaan via ideal bij mijn aanbieder.
Iemand suggesties?
Attachments
Screen Shot 2013-09-21 at 2.05.56 PM.png (9.95 KiB) Viewed 1282 times
Komt omdat er geen goede terugkopeling is naar je shop na betaling door de klant.
Meestal omdat de klant de browser sluit omdat men denkt dat na betaling alles goed verlopen is.
probleem zit dus bij klant, soms bij de betaalmodule.
Norman in 't Veldt
Moderator OpenCart Forums
_________________ READ and Search BEFORE POSTING _________________
Our FREE search: Find your answer FAST!.
[How to] BTW + Verzend + betaal setup.
Ik ga er vanuit dat ik maandag dan ook een factuur krijg van mijn aanbieder met die bedragen erop.
Mij gaat het er vooral om dat ik graag wil uitzoeken of de fout bij mij zit of bij de klant. Ik maak sinds vd week namelijk gebruik van een extensie waarbij het afrekenproces op 1 pagina plaatsvindt. Hiervoor had ik het probleem niet dus ik ga er vanuit dat het aan de extensie ligt. Als ik mijn error log bekijk in Vqmod manager, dan zie ik de volgende errors (zie bijlage). Waarbij 1 fout te maken heeft met de checkout pagina en 1 fout met track and trace van Gerrit (alleen dat van Gerrit heeft denk ik niks met dit probleem te maken)
Attachments
Screen Shot 2013-09-21 at 5.30.07 PM.png (23.88 KiB) Viewed 1263 times
Screen Shot 2013-09-21 at 5.28.26 PM.png (24.83 KiB) Viewed 1263 times
blijft een klant lang genoeg hangen op targetpay, dan wordt hij terug verwezen naar de "succes" pagina van je site.
in het eerste geval wordt de order stauts niet geupdate, in het 2 e geval wel.
Heb hetzelfde gehad en heb maar een ander gekozen.
Koeltechnische deurrubbers eenvoudig online op maat bestellen.
Alle niet stekplichtige onderdelen zoals scharnieren, sloten, randverwarming en verlichting voor alle typen koelingen en vriezers.
https://koelcel-onderdelen.com
Ik ga er dan maar vanuit dat de "fout" in dit geval bij targetpay ligt en ik ga hen maar eens een e-mail sturen hieromtrent.
op het moment dat de betaling gedaan is, stuurt msp een transaction callback welke altijd de status in de order aanpast.
nadeel klant moet een account aanmaken bij msp alhoewel dit door vrijwel alle klanten gedaan wordt.
voordeel oneindig veel shops op zelfde account, eenvoudig alles vanuit de admin omgeving te regelen.
Alle niet stekplichtige onderdelen zoals scharnieren, sloten, randverwarming en verlichting voor alle typen koelingen en vriezers.
Die vQmod error is niet je oorzaak maar wel iets om op te lossen.
Norman in 't Veldt
Moderator OpenCart Forums
_________________ READ and Search BEFORE POSTING _________________
Our FREE search: Find your answer FAST!.
[How to] BTW + Verzend + betaal setup.
daar zit een stukje in dat eea in het klantaccount neerzet, zodat daar de track en trace ook gezien wordt.
bij een afwijkend template, krijg je dan een foutmelding.
om uit te zoeken.
track en trace vqmod tijdelijk uitschakelen.
errors verwijderen.
default theme aanzetten
track en trace aanzetten.
testen.
geen fouten dan is het een template probleem, en moet je of dat gedeelte uit de vqmod halen.
of de template aanpassen.
Users browsing this forum: No registered users and 10 guests