Post by djbosanac » Sat Mar 09, 2013 8:17 pm

Nu zijn er een aantal betaalmogelijkheden waar geen KvK voor vereist is.

Denk daarbij aan mollie/targetpay/sofortbanking.
En allemaal wel redelijk tot goed veilig.

Deze informatie heb ik na het lezen van een aantal pagina's op het internet gevonden.
Nu is mijn vraag, kan je dit gebruiken in OC ? is dat mogelijk.

Want ben van plan om mollie en sofortbanking te gaan gebruiken?

....Only God Can Judge Me....

Active Member

Location - Saarland, Germany

Post by victorj » Sat Mar 09, 2013 8:43 pm

mollie comminiceert dit niet duidelijk.
targetpay wel.

voor het aanbieden van ideal om betalingen te verrichten, is wettelijk een kvk nodig.
na aanmelding zul je deze gegevens apart moeten aanleveren voordat er goedkeuring van je account plaatsvind en er daadwerkelijk uitbetalingen worden gedaan.
totdat je bent goedegekeurd, kun je alleen betalingen ontvangen, maar uitbetaald krijgen zal niet lukken.

Koeltechnische deurrubbers eenvoudig online op maat bestellen.
Alle niet stekplichtige onderdelen zoals scharnieren, sloten, randverwarming en verlichting voor alle typen koelingen en vriezers.
https://koelcel-onderdelen.com

Expert Member

Location - Alkmaar Holland

Post by djbosanac » Sat Mar 09, 2013 8:54 pm

dus dan is sofortbankin de enige mogelijkheid na vele forums te bekijken blijkt dat je daar geen kvk voor nodig hebt.
Maar toch veilig kan betalen ? de bedoeling is dat de klanten veilig kunnen betalen..

Active Member

Post by victorj » Sat Mar 09, 2013 9:01 pm

Op de site kan ik niets over vinden, maar ik neem aan dat je ook hier een KVK nodig hebt.
een tijd geleden kon je nog zonder kvk een rekening openen, echter nadat wettelijkis vastgesteld, dat ideal uitsluitned voor de handel beschikbaar mocht zijn, werd door de wetgever ingesteld dat er ook een kvk beschikbaar moest zijn.

Het is dus geen keus van de betaal providers, maar een wettelijke verplichting.

Alle niet stekplichtige onderdelen zoals scharnieren, sloten, randverwarming en verlichting voor alle typen koelingen en vriezers.

Expert Member

Post by victorj » Sat Mar 09, 2013 9:04 pm

net nog even een interessante link gevonden

http://www.internetkassa.nu/nieuws2/870 ... ideal.html

Expert Member

Post by djbosanac » Sat Mar 09, 2013 9:31 pm

dan wordt het sofortbanking, nu vroeg ik me af, is di mogelijk in OC toe te passen ??

Active Member

Post by burley » Sat Mar 09, 2013 11:16 pm

sofortbanking zit in de sisow module. Als je die installeert krijg je een heel scala aan mogelijkheden (ideal, mistercash (Belgie), sofortbanking (duitsland), etc, etc).

Active Member

Post by djbosanac » Sun Mar 10, 2013 12:00 am

alleen probleem dan is, ik moet een sisow key hebben, en wanneer je aanmeld bij sisow moet je ook een kvk invullen ...

Active Member

Post by burley » Sun Mar 10, 2013 12:55 am

Ja en?
victorj wrote:voor het aanbieden van ideal om betalingen te verrichten, is wettelijk een kvk nodig.
na aanmelding zul je deze gegevens apart moeten aanleveren voordat er goedkeuring van je account plaatsvind en er daadwerkelijk uitbetalingen worden gedaan.
totdat je bent goedegekeurd, kun je alleen betalingen ontvangen, maar uitbetaald krijgen zal niet lukken.
Dat wist je al, dus waarom ben je nog niet naar de KVK geweest? Als je een webshop voert, een eenmanszaak oid, moet je dat toch. En ook voor het afdragen/terugvragen van de btw heb je die nodig, aangezien de KVK je aanmeldt bij de belastingdienst.

De jaarlijkse bijdrage voor de KVK is afgeschaft, dus aan de kosten kan het toch niet liggen lijkt me :)

Active Member

Post by djbosanac » Sun Mar 10, 2013 1:56 am

maar uit die ene artikel die op de laatste link te vinden is, dat je bij sofortbanking dus geen kvk nodig hebt.
Nu zou ik dit willen implenteren in OC, en dat is mijn vraag of het mogelijk is.
Want of magneto oscommerce en dergelijke is het namelijk wel mogelijk. Ik denk dat OC niet achterloop op dat gebied toch ??

Active Member