Ik gebruik al tijden naar volle tevredenheid de PostNL en track en trace modules van Gerrit in combinatie met Versie 1.5.1.3
Omdat ik naast mijn voorraad artikelen ook via dropshipping nog een aantal zaken verkoop heb ik de track en trace module uitgebeid met opties voor: DHL express shipment, Swis Post en Hongkong post. (Als iemand daar interesse voor of in heeft hoor ik het wel)
De Postnl module in combinatie met een aangepaste versie van SuperShip Shipping Rates zorgen ervoor dat klanten kunnen kiezen voor de PostNL optie of voor een goedkopere maar langer durende verzending. En dat samen met de Restrict Shipping Methods module kan ik per product aangeven welke verzendmethode word weergeven en gekozen kan worden. Zelfs in combinatie welke wel en welke niet getoond moeten worden.
Nu loop ik alleen tegen het volgende, en door mij stom genoeg niet voorziene probleem op. Omdat ik per product aangeef welke verzend module erbij hoort komt het dus voor dat wanneer een product (tijdelijk) bij mij is uitverkocht toch de Postnl module word getoond.
En dat komt omdat ik voor de dropship artikelen afrekenen indien niet op voorraad op ja heb staan. Dit kan dus niet anders.
Voor mij zou de oplossing zijn als de PostNL module alleen getoond zou worden als alle producten in het winkelmandje op voorraad zijn. Volgens mij moet dit, mits je voldoende kennis van PHP hebt niet al te moeilijk zijn. Helaas gaat mijn kennis niet verder dan html en css en krijg ik dit zelf niet voor elkaar. Is er iemand die mij hier wil en kan helpen, eventueel tegen betaling.
Bewerk catalog/model/shipping/postnl.php
Zoek:
Voeg in direct daarvoor:
Zoek:
Code: Select all
$verzendkosten = 0;
Code: Select all
if ( !$this->cart->hasStock()){
$status = false;
}
pprmkr, je bent een held.
Zo simpel kan het dus zijn en zo lastig als je niet voldoende kennis hebt. Het werkt perfect en is voor mij de oplossing. Nu hoef ik niet meer elke dag voorraad te controleren en per product de verzendmethode aan te passen.
Ik ga binnenkort mij toch eens in de php materie storten. In ieder geval ontzettend bedankt voor je hulp.
Zo simpel kan het dus zijn en zo lastig als je niet voldoende kennis hebt. Het werkt perfect en is voor mij de oplossing. Nu hoef ik niet meer elke dag voorraad te controleren en per product de verzendmethode aan te passen.
Ik ga binnenkort mij toch eens in de php materie storten. In ieder geval ontzettend bedankt voor je hulp.