Post by maxxswe » Fri Feb 08, 2013 11:21 pm

Hej,

Jag har en butik som ligger på version 1.5.2.1 och ska försöka få på klarna på den.
Tecknat avtal osv hos dem, nu visar det sig att det inte fungerar på den versionen jag har - men att det finns med i senaste versionen 1.5.5.x

Jag följde uppgraderings guiden på opencarts hemsida för att uppgpradera, men allt sket sig totalt och jag kom varken in på admin sidan eller själva butiken, fick panik och körde en återställning på loopia utav webbfilerna och allt är nu tillbaka och fungerar. Men jag vågar inte prova igen så problemet med Klarna kvarstår.

Finns det någon som kan hjälpa mig? Jag betalar självklart för jobbet.

Bakgrundsinfo:
opencart: 1.5.2.1
Thema: Shoppica
INstallerade Moduler: Payson
Last edited by maxxswe on Wed Jul 02, 2014 3:45 pm, edited 1 time in total.

Newbie

Post by maxxswe » Sat Feb 09, 2013 12:56 am

EDIT:
Det jag vill ha hjälp med är alltså i grund och botten att få Klarna att fungera på min sida, om det nu innebär att uppdatera opencart eller tweaka till Klarna modulen.

Här är för övrigt min tråd i den engelska delen som beskriver felmeddelandena jag fick vid upgraderingsförsöket:
http://forum.opencart.com/viewtopic.php?f=19&t=95010

Newbie

Post by Xciso » Fri Feb 15, 2013 12:57 am

Vad var det som strulade vid uppgraderingen?

Active Member

Post by nicbre » Fri Feb 15, 2013 7:24 am

För det första, Klarna i 1.5.5.1 fungerar inte som det skall, det går att få till det men inte hundra ännu. Mycket kvar att göra, t.ex är inte ens kampanjbetalning inlagt.

Läser man ditt felmeddelande "ALTER command denied to user 'xxxx' for table 'xxxxxxx'" så verkar det vara ett enkelt rättighetsproblem. Ser att du ligger på Loopia. Då får du gå in under kundzonen, klicka på kontoinställningar, mysql-uppgifter. Trycka på plusset intill din databas och plusset intill din användare, bocka i alla rutor och klicka spara. Sen kan du köra uppgraderingen och när den är klar, sänka rättigheterna på användaren igen.

Newbie