Post by OCyvon2 » Sat Jan 26, 2013 9:10 pm

Misschien handig als het in het Nederlands wordt uitgelegd hoe je de nieuwe functie "Filters" kunt gebruiken in 1.5.5.1.

Stap 1: Ga naar Catalogus => Filters
Maak een filter groep aan en geef deze een naam (bijv. kleuren), sorteervolgorde bijv. 1
Voeg nu een filter toe en geef deze een naam (bijv. paars), sorteervolgorde bijv. 1
Voeg nog een filter toe en geef deze een naam (bijv. grijs), sorteervolgorde bijv. 2
En opslaan.

Stap 2: Ga naar Catalogus => Categorieën
Open een categorie en in de tab "Data" zie je filters staan. Vul de p van paars in en klik, dan de g van grijs en klik. Je ziet nu dat beide kleuren zijn toegevoegd.
En opslaan.

Stap 3: Ga naar Catalogus => Producten
Open een product (of voeg er eentje toe) en ga naar de tab "Links" en vul bij filters de p van paars in (hetzelfde als bij categorieën).
Open een ander product en ga naar de tab "Links" en vul bij filters de g van grijs in.
En opslaan.

Stap 4: Ga naar Extensies => Modules
Installeer Filter en dan bewerken. Net zoals je bij de andere modules doet. Je kunt de filter onder bijv. categorieën zetten (of producten, waar je maar wilt). En opslaan.

Stap 5: Ga naar je webshop en klik op de categorie (stap 2) waar je het filter voor hebt toegepast. Je ziet dat er nu een extra zoekblokje beschikbaar is waarop bezoekers nu de kleuren kunnen selecteren en zoeken. Kleur aanvinken en op de button klikken. De producten waarbij je een filter hebt toegevoegd en op gezocht wordt komen dan in beeld.

OpenCartstore
Gebruikersgids (admin handleiding)

Active Member

Location - Zaandam, The Netherlands

Post by OCyvon2 » Sat Jan 26, 2013 10:17 pm

Hier nog een voorbeeld hoe het eruit ziet in de shop. Het zoekboxje verschijnt alleen in de categorie waar je het filter voor hebt toegevoegd. In dit voorbeeld is dat de categorie "Cameras". Als je een andere categorie zou bekijken staat er dus geen zoekboxje.
filters-toegepast.png

filters toepassen en gebruiken - filters-toegepast.png (45.59 KiB) Viewed 5798 times

filters-toegepast2.png

zoeken met filter - filters-toegepast2.png (23.08 KiB) Viewed 5798 times

OpenCartstore

Active Member

Post by jaapdeknaap » Mon Aug 05, 2013 6:58 am

Allereerst zal ik mezelf even voorstellen. Ik ben david en sinds een maandje druk bezig met bouwen van een nieuwe webshop.
Al super veel gehad aan het forum, dank daarvoor.

Maar nu heb ik het probleem dat ik bovenstaande niet voor elkaar krijg, Terwijl je denkt een kind kan de was doen.

Kan dit liggen dat een thame gebruik van een andere maker? (in mijn geval Sellya theme)
Heb echt alles al meerdere malen geprobeerd, super frustrerend.
Iemand hier andtwoord op?

Mvg,
David

De businness schoenen specialst
http://www.brogues.nl

Active Member

Post by OCyvon2 » Mon Aug 05, 2013 4:10 pm

Je zou het theme even terug kunnen zetten op default en kijken of het dan wel werkt.

OpenCartstore

Active Member

Post by jaapdeknaap » Mon Aug 05, 2013 6:15 pm

Ik heb dit nu geprobeerd, doet het nog steeds niet.
Dit is wat ik heb gedaan met de filter aanmaken, misschien zie jij wat ik verkeerd doe.

1. Catologus >Filter aangemaakt kleur, vervolgens meerdere kleuren toegevoegd met oplopende sorteernummers.
2. Catorogie > Balpennen > Filter met de kleur mogelijkheden toegevoegd in de caterogie
3. Producten > Balpennen > Type 1234 > Filter aangemaakt bij de producten. (even 2 producten aangemaakt voor test)
4. Filters module op actief gezet, maar ik zie het nergens terug.

Thanks voor je snelle reactie.

Active Member

Post by OCyvon2 » Mon Aug 05, 2013 6:33 pm

stuur anders even een PM met de URL en admin login

OpenCartstore

Active Member

Post by jaapdeknaap » Fri Jan 03, 2014 11:16 pm

Ik heb het ondertussen voor elkaar, maar alleen als je op het tabblad categorieën zit.
Ik zou graag willen dat dit al zichtbaar is op de home pagina. scheelt de klant een stap.

Active Member

Post by edze » Tue Mar 18, 2014 4:08 am

Hoi allen!

webshop: http://www.flexiwallshop.nl

Het gaat om panelen met verschillende afmetingen om scheidingswanden te gaan plaatsen.

We hebben bijvoorbeeld doorlopende wanden, waarbij de koppeling tussen de wanden verborgen is, in drie hoogtes.
Per hoogte zijn er twee breedtes.

Zo'n wand is uit te breiden met steunen, zodat de boel niet omvalt. Deze steunen zijn er dan ook in meerdere hoogtes en breedtes.

Nu moet de klant nog zoeken tussen de wanden van gewenste hoogte en daarna gaan zoeken tussen de steunen van die hoogte.

Het zou voor de klant een stuk duidelijker zijn als hij, eenmaal gekozen voor een bepaalde hoogte van de wanden, alle producten ziet die voor die gekozen hoogte bedoeld zijn.

Verhaal over Filters toegepast op een enkel product en bijbehorende categorie.

aangemaakte filters:
hoogte: met waarden 1045, 1480, 1980 en 2480 mm
breedte: met waarden 425 en 1025 mm

hoofdcategorie wanden:
6 filterwaarden ingevuld: 4 x hoogte, 2 x breedte

subcategorie wanden 1500 mm hoog:
filterwaarde hoogte > 1480 mm

product wand 1025 x 1480 mm:
2 filterwaarden ingevuld: hoogte > 1480 mm, breedte > 1025 mm

Nu zou ik graag een filter op de homepage willen zien, waarachter alle producten verschijnen die bij een gekozen hoogte behoren en niet alleen de producten uit één bepaalde categorie.

Zou dit mogelijk zijn?

Vriendelijke groet,
Edze

Newbie