Post by seagull » Thu Jan 10, 2013 7:28 pm

Ik heb nu al verschillende keren voor een nieuwe webshop een nieuwe installatie van versie 1.5.4.1 van open cart gedaan met installatron en vervolgens de module PostNL 1.5.4.1 van Gerrit geïnstalleerd.
Toch krijg ik de module niet goed werkend. Het begint met het verschijnsel dat de icoontjes van de verzendmodule in de backend (waar trouwens Post NL v 1.5.,1.x staat) zowel horizontaal als vertikaal niet allemaal zichtbaar zijn. Alleen de Nl-vlag verschijnt, maar de icoontjes horizontaal van brievenpost, Europa 1 enz. en vertikaal Europa, Wereld zijn vraagtekentjes.

Ik heb zelf inmiddels het idee, dat installatron niet alles compleet van open cart installeert, omdat ik veronderstel dat de icoontjes standaard worden geïnstalleerd. Ze zitten in ieder geval niet apart bij de module om te installeren.

P.S. Bij een andere webshop, die een jaar geleden is ingericht op basis aanvankelijk van open cart 1.5.2 en inmiddels ook op versie 1.5.4.1 zit, werkt alles normaal.

Heeft iemand suggesties wat er aandoe hand kan zijn en hoe dit op te lossen

OpenCart 1.5.4.1 in a multishop configuration (as theme Shoppica2) with a lot of vqmods and further improvements . The last months I am busy with an OC 3.0.3.2 configuration (and now without the Stoppica 2 theme).

New member

Location - Zuid Nederland

Post by i2Paq » Fri Jan 11, 2013 12:10 am

Wat zegt je hoster?

Norman in 't Veldt
Moderator OpenCart Forums

_________________ READ and Search BEFORE POSTING _________________

Our FREE search: Find your answer FAST!.

[How to] BTW + Verzend + betaal setup.

Global Moderator

Location - Winkel - The Netherlands

Post by seagull » Fri Jan 11, 2013 5:06 am

De hoster had ik al eerder ingelicht (vlak voor de kerst 2012), dat de installatie van o.a. open cart niet vlekkeloos verliep.
Zij zouden de kwestie aankaarten bij de makers van installatron..
B.v. om open cart met de demo-inhoud goed te installeren moest ik terug naar versie 1.5.2. Vervolgens geupdated naar versie 1.5.4.1, maar toen werkte PostNL van geen kanten.Nog overwogen om met versie 1.5.1.3 te beginnen net zoals bij mijn andere webshop, maar toch onlangs gekozen voor een clean install. Hierbij worden duidelijk niet alle images geïnstalleerd. Het probleem wist ik op te lossen door de ontbrekende images via ftp van mijn andere site halen. Een andere oplossing was er ook nog geweest n.l. in de versie PostNL voor o.a. 1.5.1.3 zitten de images er apart bij.
Conclusie: Bij mijn hoster worden de laatste open cart versies nog steeds niet niet juist geïnstalleerd.
Dus vandaag alles in basis ingericht en nu maar met de vulling beginnen.

P.S. Een install met de demo-inhoud geeft sneller inzicht in de werking van open cart, terwijl bij een clean install je er nog meer in moet verdiepen hoe alles werkt. Voorbeeld: Je moet gewoon tenminste 2 klantengroepen aanmaken, wil de registratie goed gaan. Aanvankelijk 1 klantengroep, waardoor de velden KvK en BTW als verplichtte velden bleven verschijnen en andere errors optraden bij een bestelling.
Last edited by seagull on Sun Jan 27, 2013 3:30 am, edited 1 time in total.

OpenCart 1.5.4.1 in a multishop configuration (as theme Shoppica2) with a lot of vqmods and further improvements . The last months I am busy with an OC 3.0.3.2 configuration (and now without the Stoppica 2 theme).

New member

Post by i2Paq » Fri Jan 11, 2013 6:23 am

Waarom gebruik je überhaupt de installtron installatie?

Norman in 't Veldt
Moderator OpenCart Forums

_________________ READ and Search BEFORE POSTING _________________

Our FREE search: Find your answer FAST!.

[How to] BTW + Verzend + betaal setup.

Global Moderator

Location - Winkel - The Netherlands

Post by seagull » Fri Jan 11, 2013 6:07 pm

Dat heeft te maken met mijn eigen onervarenheid/onzekerheid. Het is geen dagelijkse kost. Nog nooit een programma en database handmatig gekoppeld, terwijl ik aan de andere kant wel met SQL en PhpAdmin kan omgaan.

New member

Post by Peter007 » Mon Jan 28, 2013 3:43 am

Deze module geinstaleerd in 1.5.5.1 werkt goed volgens mijn geen problemen.

Newbie