Post by deki74 » Thu Oct 25, 2012 9:35 pm

Hej!
Har ett litet problem med att lägga in nya moduler.
Språket är på svenska och varje gång jag installerar in nya moduler så visas detta medelande i admin när jag trycker på tillägsmoduler-moduler:
Notice: Error: Could not load language module/page_content! in /customers/b/b/3/skojigaprylar.se/httpd.www/system/library/language.php on line 26

Allt annat funkar fint i admindelen utom när jag ska komma in i modulmeny.

Har Version 1.5.1.3.

Tacksam för tips!!!!
Hälsningar
Last edited by deki74 on Sat Oct 27, 2012 11:13 pm, edited 1 time in total.

New member

Post by rokdazone » Thu Oct 25, 2012 9:44 pm

Det är antagligen för att det flesta moduler som man köper saknar svensk översättning.
Nya versioner av OpenCart har language-fallback till Engelska har jag för mig, men inte 1.5.1.3.

Lösningen är att översätta de engelska språkfilerna för modulen till Svenska, och kopiera in dessa i den svenska språkmappen.

OpenCart extension and templates developer. Working for Shine Webb AB in Sweden. Feel free to PM/contact me if you are in need of an extension or a template.

Active Member

Location - Sweden

Post by deki74 » Thu Oct 25, 2012 10:52 pm

rokdazone wrote:Det är antagligen för att det flesta moduler som man köper saknar svensk översättning.
Nya versioner av OpenCart har language-fallback till Engelska har jag för mig, men inte 1.5.1.3.

Lösningen är att översätta de engelska språkfilerna för modulen till Svenska, och kopiera in dessa i den svenska språkmappen.

Tack för svaret! Har du tips hur man gör det? Hur ska jag gå till väga med detta? Finns det någon modul som går att installera för att slippa översättning för varje modul? Om inte tips hur man översätter och var man sedan lägger in de filer?

Tack ännu en gång!!

New member

Post by rokdazone » Mon Oct 29, 2012 6:59 pm

Du kan kanske få lite hjälp här: http://forum.opencart.com/viewtopic.php?f=140&t=30705

OpenCart extension and templates developer. Working for Shine Webb AB in Sweden. Feel free to PM/contact me if you are in need of an extension or a template.

Active Member

Location - Sweden