Valt me eigenlijk zwaar tegen dat er voor betaald moet worden.
Ik heb een export gemaakt van de lijst met prijzen incl. btw in Excel en deze rekent de prijs in de kolom er naast uit naar excl. 21% btw.
Importeren en klaar.
Norman in 't Veldt
Moderator OpenCart Forums
_________________ READ and Search BEFORE POSTING _________________
Our FREE search: Find your answer FAST!.
[How to] BTW + Verzend + betaal setup.
Ja, tot 1-1-2013.eselpee wrote:Dan lever je dus marge in ?
Bewuste keuze tov. mijn concurrenten.
Norman in 't Veldt
Dit is dus ook een van de overwegingen die ik maak, enerzijds iets inleveren maar wellicht meer omzet.
In mijn branche komen nu de nieuwe producten en prijzen uit dus de komende weken ga ik toch door heel het assortiment heen, hierbij wijzig ik assortiment en pas eventueel de prijzen aan mochten die verhoogd zijn.
Tot die tijd kan de klant " profiteren" en lever ik dus iets in.
Aan de andere kant is de marge al erg laag en kan ik een verlaging eigenlijk niet hebben.
Keuze's....
OC 1.5.1.3
Vqmod 2.1.5
Zo lust ik er nog wel eentje. Ik noem maar het Cookiegezeuri2Paq wrote:Je zou verwachten dat men juist op een gebied als de overgang van 19% naar 21% btw elkaar zou helpen en een gratis oplossing bedenken.

Daar zijn 10-talle gratis oplossingen voor....BMWMaX wrote:Zo lust ik er nog wel eentje. Ik noem maar het Cookiegezeuri2Paq wrote:Je zou verwachten dat men juist op een gebied als de overgang van 19% naar 21% btw elkaar zou helpen en een gratis oplossing bedenken.
Norman in 't Veldt
vrijdag avond na de laatste verzending importeer ik die en dan gaat iedereen gewoon 21% betalen.
Koeltechnische deurrubbers eenvoudig online op maat bestellen.
Alle niet stekplichtige onderdelen zoals scharnieren, sloten, randverwarming en verlichting voor alle typen koelingen en vriezers.
https://koelcel-onderdelen.com
Norman in 't Veldt
BTW moet worden gerekend op moment van levering niet factuur datum, bestel datum of verzend datum.i2Paq wrote:21% gaat pas maandag in......
dus bestellingen na 15:00 op vrijdag worden pas maandag verstuurd, dus moet er 21% gerekend worden omdat levering op of na 1 oktober plaats vindt
Feitelijk is het zelfs dat als je vrijdag verstuurd en de klant is niet thuis en de 2e aanbieding vindt maandag plaats dan moet je toch de 21% in rekening brengen en naheffen of de factuur aanpassen zodat je hetzelfde eindbedrag houd maar toch 21% btw heft.
Mocht je BTW controle krijgen en je hebt dit niet goed voor elkaar, dan zullen er boetes worden opgelegd die er niet om liegen
Koeltechnische deurrubbers eenvoudig online op maat bestellen.
Alle niet stekplichtige onderdelen zoals scharnieren, sloten, randverwarming en verlichting voor alle typen koelingen en vriezers.
https://koelcel-onderdelen.com
Zij kunnen je niet verantwoordelijk houden voor vertraging bij de PostNL etc.
Norman in 't Veldt
Meestal maak je maar een factuur op wanneer de levering gebeurt. Maar is er vandaag een bestelling, mag je de factuur vandaag maken, zelfs al is de levering pas volgende week. Moet je wel een akkoord hebben met de klant. Die moet kiezen tussen 2% meer betalen of een paar dagen garantie verliezen
Wanneer gefactureerd = verwerkt, dus die datum is leidend.
Als eea. voor het gerecht komt gok ik dat die rechter het zelfde zal zeggen.
Een leverdatum is namelijk voor een webshop niet 100% te garanderen als het met een courier/post verstuurt wordt.
Als de Belastingdienst dat niet snapt zijn ze wereldvreemd.
Norman in 't Veldt
En omdat ik de btw toch niet doorbereken maakt het voor mijn klanten niet uit of er 19% of 21% wordt berekend.
Die module Tax Change | BTW verhoging kan inderdaad heel handig zijn voor grote winkels!
Norman in 't Veldt
Nu is het een kwestie van de nieuwe excl btw prijzen in de juiste tabel plaatsen en het btw percentage aanpassen in de shop.
Alleen nog even opletten dat ook de verzendkosten worden aangepast en de eventuele specials!
OC 1.5.1.3
Vqmod 2.1.5
Users browsing this forum: No registered users and 21 guests