Post by Da_Hobit » Tue Jul 10, 2012 8:09 pm

Desondaks alle tutorials dat ik hier al gevonden en gevolgd heb blijkt het me maar niet te lukken om 'Multi-store' onder OpenCart in orde te krijgen...

ik heb verschillende domeinnamen bij 2 verschillende hosters ( ze gebruiken wel alle 2 DirectAdmin om ze te beheren ) en momenteel heb ik OpenCart geïnstalleerd in een submap 'shop' in public_html onder één van m'n domeinen

kan/wil er hier iemand me mee helpen ? of het me tonen waar ik een fout maak ?

- moet wel zeggen dat ik niet zo thuis ben in subdomeinen/ domain pointers, DNS enz... -

alvast bedankt

http://www.carproducts.be

New member

Post by k2tec » Wed Jul 11, 2012 2:33 pm

Waarom bij 2 verschillende hosters.
Ik weet niet hoe dit werkt met directadmin. Maar met cpanel 1 domein pointen naar het andere domein waar alles op geïnstaleerd is . Dit gebeurd in het cpanel account van de hoofd site

Active Member

Post by Da_Hobit » Thu Jul 12, 2012 8:45 pm

Waarom bij 2 verschillende hosters?
- zoals in zoveel gevallen , gewoon 'gegroeid' in de loop der tijd

kga straks nog verder testen

- speelt het trouwens een rol indien OC in een submap geïnstalleerd staat ? of MOET dit in de root van het domein geïnstalleerd staan ?

thnx

New member

Post by burley » Sun Jul 15, 2012 4:36 pm

Bij welke hosting partij zit je?

Ik heb geen ervaring met direct admin, maar heb even een demo geprobeerd. Je bent erg beperkt moet ik zeggen, het wijzigen van de "document root" lijkt niet te kunnen via direct admin. Vandaar dat ik vroeg welke hosting provider je hebt.

DIt betekend dat je subdomein A niet kan laten verwijzen naar subdomein B, essentieel voor een multistore.

Ik heb een tijd geleden hetzelfde probleem gehad, zat bij transip op een "gedeelde server" (geen idee wat dat echt betekend) maar daardoor had ik niet de volledige controle over mijn server/domeinen. De boel verhuist naar XXLHosting en opgelost, leveren overigens ook veelbetere service. En weten waar ze over praten, itt transip...

De snelle oplossing voor je is dus een kopie maken van je shop en die gewoon installeren op de andere server, maar dan heb je geen multi shop... De betere zou wellicht zijn een hosting provider zoeken welke werkt met Cpanel of een vergelijkbaar pakket, waarmee je ook de document root kan wijzigen.

Ervan uitgaande dat je wel toegang hebt tot de document root van je domeinen, doe je het volgende;

>> Je hebt 2 domeinen geregistreerd, voor het gemak D1 en D2. Onder een subdomein (SD1) van D1 heb je nu OC geinstalleerd.

> Maak op de server van D1 een 2e subdomein aan (SD2),
> Verwijs de document root van SD2 naar het 1e subdomein,
> Maak in je hoofdshop de 2e shop aan,
> Voer SD2 in als domein waar deze gehost wordt,
> Verwijs D2 naar SD2

UIteraard kan je ook OC installeren in een map op de server ipv een subdomein. In dat geval wordt het http://www.jouwsite.nl/map/

Als ik het verkeerd heb hoor ik het graag natuurlijk :)

Active Member

Post by Da_Hobit » Sun Jul 15, 2012 8:32 pm

ondertussen heb ik het in orde gekregen ( dankzij de helpdesk van Versio - m'n hoster )

ik heb OpenCart in de root van m'n HOOFDDOMEIN geïnstalleerd

vervolgens via DirectAdmin op het HOOFDDOMEIN de andere domeinen als een domein pointer toegevoegd.
de nameservers op m'n andere domeinen correct ingesteld ( zelfde naamservers als hoofddomein )
in OpenCart de andere winkels toegevoegd

en getest -> werkt perfect

nu, 1 voorwaarde is dat ALLE domeinen die je wil gebruiken in Multi-store bij dezelfde hoster geregistreerd staan ( wat in mijn geval er zal voor zorgen dat ik zo'n 15 domeinnamen zal moeten overdragen )

toch bedankt voor jullie input ( ik hoop dat iemand anders met DirectAdmin het ook in orde krijgt )

New member

Post by burley » Sun Jul 15, 2012 9:55 pm

Top! Success met de verkoop!

Active Member

Post by takahashi1973 » Mon Jul 16, 2012 9:13 pm

1 kleine opmerking nog al is die ook elders al te vinden/ geplaatst:
met domainpointers kan je GEEN SSL gebruiken per domeinnaam met shop.
Als je dat wel wil moet je per domeinwarop een specifieke shop gaat draaien een account aanmaken, een eigen IP meegeven, SSL installeren/laten installeren en dan de public_html als een symbolische link laten verwijzen naar je HOOFDSHOP public_html map.

1 probleem hierbij is wel dat je dan een openbase dir fout kan krijgen maar die is om te schakelen via Directadmin.

Active Member