hallo mijn naam is bertus en beheer 2 opencart webshops 1.4.9.1,
klanten moeten voordat ze afrekenen een personalia formulier invullen, er staan rode sterretjes bij de verplichte invulvakjes, bv naam en adres en postcode en plaats, maar ook in mijn geval bij telefoon ,
deze verplichting (rode ster) zichtbaar voor het woordje telefoon wil ik vrij laten om wel of niet in te vullen
zie onder is voorbeeld
DIRECT AFREKENEN - STAP 1 VAN 2
Uw persoonlijke gegevens
* Voornaam:
* Achternaam:
* E-mail:
* Telefoon: <---------- waar kan ik deze aanpassen?
met vriendelijke groet
Bertus
klanten moeten voordat ze afrekenen een personalia formulier invullen, er staan rode sterretjes bij de verplichte invulvakjes, bv naam en adres en postcode en plaats, maar ook in mijn geval bij telefoon ,
deze verplichting (rode ster) zichtbaar voor het woordje telefoon wil ik vrij laten om wel of niet in te vullen
zie onder is voorbeeld
DIRECT AFREKENEN - STAP 1 VAN 2
Uw persoonlijke gegevens
* Voornaam:
* Achternaam:
* E-mail:
* Telefoon: <---------- waar kan ik deze aanpassen?
met vriendelijke groet
Bertus
Last edited by bertus on Wed Jun 13, 2012 12:26 am, edited 1 time in total.
Dit zou je op weg moeten helpen:
http://ffct.cc/removing-checkout-fields-in-opencart/
Als er verder nog vragen zijn hoor ik het wel.
http://ffct.cc/removing-checkout-fields-in-opencart/
Als er verder nog vragen zijn hoor ik het wel.
hallo boazklop,
naast dat het een zeer ingewikkeld stuk is voor mij om te begrijpen, kan ik zien dat in mijn opencart 1.4.1.9 geen register.tpl aanwezig is , de mee gestuurde link gaat over opencart versie 1.5 en hoger, ik weet niet of daar het verschil zit.
het formulier waar ik op doel word zichtbaar als je in opencart direkt wil afrekenen, zonder je als klant registreren
,want in dat formulier is het al niet verplicht om telefoonnummer te vermelden.
heb je nog andere suggesties?
graag hoor ik van je
groet
Bertus
naast dat het een zeer ingewikkeld stuk is voor mij om te begrijpen, kan ik zien dat in mijn opencart 1.4.1.9 geen register.tpl aanwezig is , de mee gestuurde link gaat over opencart versie 1.5 en hoger, ik weet niet of daar het verschil zit.
het formulier waar ik op doel word zichtbaar als je in opencart direkt wil afrekenen, zonder je als klant registreren
,want in dat formulier is het al niet verplicht om telefoonnummer te vermelden.
heb je nog andere suggesties?
graag hoor ik van je
groet
Bertus
heel eenvoudig in de tpl files te veranderen
je gebruikt echter een custom theme dus dat is soms wat moeilijker aan te passen.
geef maar even een PM dan help ik wel even
je gebruikt echter een custom theme dus dat is soms wat moeilijker aan te passen.
geef maar even een PM dan help ik wel even
Koeltechnische deurrubbers eenvoudig online op maat bestellen.
Alle niet stekplichtige onderdelen zoals scharnieren, sloten, randverwarming en verlichting voor alle typen koelingen en vriezers.
https://koelcel-onderdelen.com
Aanvulling op bovenstaande vraag:
Persoonlijk vind ik het rode sterretje er niet uitzien aangezien alle velden toch verplicht zijn voegt dit weinig toe.
Om het sterretje * te verwijderen (van de verplichte invoervelden) in opencart 2.0 kan dit aangepast worden in de stylesheet
/public_html/catalog/view/theme/default/stylesheet/stylesheet.css
Zoeken op (control-label) hier staat het sterretje vermeld
deze weg halen en het sterretje is verdwenen. Let op het kan zijn dat je je cookies eerst dient te verwijderen voordat het zichtbaar is.
Persoonlijk vind ik het rode sterretje er niet uitzien aangezien alle velden toch verplicht zijn voegt dit weinig toe.
Om het sterretje * te verwijderen (van de verplichte invoervelden) in opencart 2.0 kan dit aangepast worden in de stylesheet
deze weg halen en het sterretje is verdwenen. Let op het kan zijn dat je je cookies eerst dient te verwijderen voordat het zichtbaar is.
Hi, ik ben iets te enthousiast geweest en heb de hele code/regel verwijderd ipv alleen het sterretje en heb 't regeltje niet goed bewaard.. OopsVincentG wrote:Aanvulling op bovenstaande vraag:

download de juiste verise van je website hier op de site, en je hebt de originele stylesheet weer.
Koeltechnische deurrubbers eenvoudig online op maat bestellen.
Alle niet stekplichtige onderdelen zoals scharnieren, sloten, randverwarming en verlichting voor alle typen koelingen en vriezers.
https://koelcel-onderdelen.com