Post by Ian McKluphead » Mon Apr 16, 2012 11:30 pm

Hallo iedereen,

Ik zou graag jullie advies willen welk pakket in het best kan gebruiken.
De keuze is: Rabobank iDeal OmniKassa of Professional.

Ik had eerst iDeal lite omdat ik maar 1 webshop had. Maar nu ga ik over naar 2 web shops en in de toekomst gaan dat er ongeveer 13 worden. Welk pakket zou het beste bij me passen. Ik gebruik Opencart 1.5.1.

Ik hoop op feedback :)

Groeten,
Ian
;)

Post by i2Paq » Tue Apr 17, 2012 12:16 am

Wat zegt je bank?

Norman in 't Veldt
Moderator OpenCart Forums

_________________ READ and Search BEFORE POSTING _________________

Our FREE search: Find your answer FAST!.

[How to] BTW + Verzend + betaal setup.

Global Moderator

Location - Winkel - The Netherlands

Post by Ian McKluphead » Tue Apr 17, 2012 12:53 am

Ja, die zegt de OmniKassa.
Ik neig ook naar die nemen (nadat ik de info heb gelezen).. Maarrrr..
Ik kreeg twijfel toen ik dit las op het linkje:http://www.ideal-checkout.nl/ideal-via-rabobank.html

Met de tekst:
Bij de Rabobank kun je een iDEAL account aanvragen. Je krijgt dan toegang tot hun iDEAL systeen waardoor je (m.b.v. de juiste scripts) iDEAL betalingen kunt accepteren in je website.

De Rabobank biedt verschillende manieren/varianten om iDEAL te integreren binnen je website.
Wij adviseren iDEAL Professional omdat dit de goedkoopste variant is van de Rabobank met een betrouwbare terugkoppeling van de transactie status. Deze terugkoppeling is noodzakelijk voor de order afhandeling van de meeste software pakketten.

Vooral dat vet gedrukte gedeelte maakt dat ik twijfel en deze vraag ook stel.
Misschien dat er mensen zijn hier op het forum die er ervaring mee hebben.. vandaar.

Post by k2tec » Tue Apr 17, 2012 2:18 am

Rabo Ideal lite is maar voor 1 shop kun je geen sub ID op krijgen. Dus elke shop krijgt een eigen Ideal, niet zo ideaal.
Ing kun je meer ID op krijgen, maar ja dan moet je net bij die bank zijn.
Omnikassa wordt toch de nieuwe betaal methode van Rabo mogelijk met meerdere ID maar hoeveel weet ik niet.
Als je voor Prof gaat is wel wat duurder ABO.
Ik zou eerst met een kleine beginnen uitbreiden lukt altijd.

Active Member

Post by Ian McKluphead » Tue Apr 17, 2012 3:25 pm

Superbedankt voor de informatie. Ik denk dat ik er wel uit ben. Ik ga, omdat ik bij de Rabobank zit, toch dan maar voor Omnikassa. Ik zal later laten weten hoe hij bevalt en dat hier posten :)

Post by snewpers » Thu Jun 07, 2012 7:55 pm

Hoi

Ik krijg de status van de ideal betalingen niet automatisch op 'verzonden'. Ik bedoel daarmee het vinkje achter de text dat de transactie OK was. M.a.w. de betaling is ok, maar omdat dat vinkje niet automatisch aan gaat worden er geen orderbevestigingen verzonden.. Niet naar de store, maar ook niet naar de klant en dat is toch vervelend want die heeft net een betaling gedaan!

Welke plugin gebruik je, mocht het bij jou wel werken.

Thanks Snewp

Newbie

Post by Ian McKluphead » Wed Jul 18, 2012 12:10 am

Hoi...

Nou, Omnikassa kan ik je niet bepaald aanraden hoor. Per 1 mei heb ik hem aangevraagd en nu ben ik nog bezig om het werkend te krijgen. Het is een rommelpot bij Omnikassa. De communicatie is heel slecht en gaat over vele posten waardoor er echt chaos ontstaat. De hele constructie is echt bagger. Ze kunnen je ook niet goed uitleggen hoe en over welke posten het gaat als je Omnikassa aan vraagt. Helpdesk in Frankrijk, Lokale bank kan niets voor je betekenen en moet via mail naar Rabobank Nederland contacten.. Die heeft vervolgens weer geen contact met de helpdesk die in Frankrijk zit.. en zo kom je er al snel achter dat jij als tussenpersoon constant aan het bellen bent en dat je op den duur niet meer weet bij wie je het moet zoeken en hoe het allemaal werkt.

Ze zijn nog zo nieuw en opstartend dat ik het proces daarin "lekker" mag mee maken. No fun there!

De plugin die ik er voor heb aangeschaft is van JanssenCOX (Nederlander). Die is overigens supergoed en ook eventueel hulp er bij is super! Aanrader dus.

Ik heb vandaag de laatste poging gedaan om Omnikassa toch nog aan de loop te krijgen. Mocht het deze week niet lukken dan geeft ik het op en kies ik voor een alternatief. Iemand nog suggesties en vooral ervaring met een goed systeem wat overeen komt met Omnikassa?

Groeten,
;)

Post by k2tec » Wed Jul 18, 2012 2:58 pm

Ik kan Ian McKlubhead alleen maar bevestigen.
Was overgestapt van IdealLite naar Omnikassa. De omschakeling heeft mij 2 maanden zonder Ideal gekost, want zodra je omnikassa aanvraagd loopt de IdealLite niet meer. Tussen persoon Rabobank deed zijn best maar kon ook niets concreets zeggen waarom het niet geactiveerd kon worden. Toe nog een keer zelf met de helpdesk in Frankrijk gebeld. Toen was het binnen 15 min. geregeld.
Omnikassa staat nog in de kinderschoenen en als je snel je site met Ideal wilt hebben is Omnikassa nu nog geen aanrader.
Het is te hopen dat Rabobank dit snel verbeterd, net zo als hun fietsploeg.

Active Member