Post by stapvan » Fri Apr 06, 2012 4:17 am

In de lijst met exenties kwam ik de volgende module tegen:
http://www.opencart.com/index.php?route ... =d7a7z7e7d

Naar aanleiding van deze module heb ik de volgende vraag. Soms zie ik een "gat" in de bestelnummerlijst. Is dit een gemiste order en kun je misschien standaard in opencart terug zien om waar het om gaat?

Ik wil deze zeker aanschaffen (alvast bedankt voor de vertaling i2Paq) omdat dit volgens mij echt een aanvulling lijkt voor de webshop.

New member

Post by victorj » Fri Apr 06, 2012 4:23 am

Als je filter op ontbrekende orders zul je de missende vinden.
Als je een goede stat logger op je site hebt, dan kun je zien waar in het besteld proces afgehaakt wordt.
Vaak gebeurt het dan men een order wil gaan betalen en dat er daar iets fout gaat, de betaling wordt niet gedaan of wordt afgewezen.
de order en ordernummer wordt gegenereerd op het moment dat de betaal gateway wordt geactiveerd.
Meld de gateway niets terug doordat bijv in het iDeal scherm de klant afhaakt dan zit de order onder ontbrekende orders.
ik zie het soms dat een klant meerdere keren tussen schermen wisseld en dus meerdere orders genereerd die een uniek nummer hebben maar wel indentiek qua producten zijn

Koeltechnische deurrubbers eenvoudig online op maat bestellen.
Alle niet stekplichtige onderdelen zoals scharnieren, sloten, randverwarming en verlichting voor alle typen koelingen en vriezers.
https://koelcel-onderdelen.com

Expert Member

Location - Alkmaar Holland

Post by stapvan » Fri Apr 06, 2012 5:34 am

Inderdaad. Dat had ik nog niet eerder gezien. Je bedoelt wat zichtbaar wordt als je op het volgende filterd? verkoop > bestellingen > filteren op text_abondoned_orders?

Daar zie ik veel "bekende" namen maar ook enkele onbekende, dus mislukte verkopen. Die extensie die ik eerder post vist die bestellingen eruit zodat je daar werk van kunt maken dus. handig!

Wat bedoel je precies met een stat logger, en wat is een goede? Is dat in opencart of buiten opencart om?

Bedankt voor je antwoord! :)

New member