Post by Wouterjan » Sat Sep 03, 2011 11:18 pm

Hallo,
Ik wilde zelf maken dat als je de bestelstatus of verzenden hebt gezet dat er dan na 3 dagen vanzelf een mail verstuurd wordt via kiyoh.
Nu heb ik deze handleiding maar kwam er niet uit. Ik kreeg het niet voor elkaar om het te maken dat het alleen bij verzonden gebeurd
Voor OpenCart webshops hebben we geen extensie. Ik weet niet hoe handig je zelf bent, maar anders kan je webbouwer er wellicht mee uit de voeten. Hieronder een instructie van de koppeling, zodat het automatisch verloopt.

Connector
Normaal bieden we deze connector aan bij onze grote webshop partners. Die bouwen het dan op zo'n manier in, dat elke webshop het zelf kan instellen in zijn CMS. Met instellen bedoel ik de connector activeren en bepaalde variabelen invoeren als e-mailadres van KiyOh account, connector-code (staat in KiyOh account) en het aantal dagen na een bestelling dat een beoordelings e-mail verstuurd moet worden. Aangezien het alleen jullie eigen webshop betreft, hoef je wellicht niet in je CMS iets te maken, om de connector in
te stellen. Je kan de connector direct inbouwen en de gegeven als e-mailadres van kiyoh account, connectorcode etc direct in programmeren.

Indien dit is gebeurd wordt er na een bestelling (of indien verzonden) in je webshop automatisch na xx dagen een mail van KiyOh gestuurd om te beoordelen.

De connector kan via de volgende URL worden aangeroepen:
https://www.kiyoh.nl/set.php?user={user ... lay={delay}

of

http://www.kiyoh.nl/set.php?user={user} ... lay={delay}

Waarden:
{user} is het e-mail adres waarmee het bedrijf op Kiyoh inlogt
{connector} is een unieke code die het bedrijf terugvindt onder Uw account na het inloggen op Kiyoh
{action} bevat de actie die uitgevoerd moet gaan worden, in dit geval dus het uitnodigen (waarde: sendInvitation)
{targetMail} bevat het e-mail adres waar de uitnodiging heen dient te worden gestuurd
{delay} bevat het aantal dagen (integer) waarna de mail verstuurd moet worden, waarbij 0 direct versturen is (standaardwaarde: 10)

Mogelijke error meldingen:
Error: User, connector, action or targetMail values have not been set: Indien één van de bovengenoemde gegevens niet is ingevuld.
Error: User or targetMail value does not contain an excisting e-mail address: Indien de gebruiker of de ontvanger een ongeldig e-mail adres
bevat.
Error: Wrong connector code: Indien de connector code niet overeenkomt en de gebruiker dus niet bevestigd kan worden.
Error: Action does not exist: Mocht de actie niet bestaan, in dit geval als het dus geen sendInvitation bevat.
Error: Only companies can send invitations: Mocht de gebruiker geen bedrijfsaccount hebben.
Error: Your account needs to be connected with a company: Mocht de gebruiker wel een bedrijfsaccount hebben maar nog niet aan een bedrijf gekoppeld zijn.
Error: You can't send an invitation to the same domain: Mocht de gebruiker een uitnodiging proberen te versturen naar iemand met hetzelfde domein (bijv. info@test.nl en test@test.nl)
Error: Your account reached the maximum amount of e-mails for today: Indien het maximum aantal e-mails voor de betreffende dag al is verstuurd.
Error: This user already received an invitation: Mocht de gebruiker al een uitnodiging ontvangen hebben.

1.5.0

Active Member