Post by Wouterjan » Wed Aug 17, 2011 6:09 pm

Waar kan ik de opmaak van de factuur printen vinden? Kan ik niet terug vinden in DA.

Want nu staat bij de gegevens van 'besteld door' opeens ons telefoon nummer.

1.5.0

Active Member

Post by Wouterjan » Wed Aug 17, 2011 6:47 pm

Oke ik heb gevonden waar het staat

" <?php echo $order['email']; ?><br/>
<?php echo $order['telephone']; ?></td>
"

Maar hoe maak ik daar nu email en telefoon van klant van?

1.5.0

Active Member

Post by jordischut » Fri Aug 19, 2011 9:41 pm

Er wordt een onderscheid gemaakt tussen de winkel gegevens en klant gegevens.

Allereerst heb je tabel met 2 kolommen, waar je links je winkel gegevens hebt en rechts de factuur informatie. Daarna krijg je een tabel met weer 2 kolommen, en dan heb je links het factuuradres en rechts het verzendadres.

Wat wil je precies aanpassen (en welke versie OpenCart gebruik je)? Aangezien bij het factuuradres het telefoonnummer van de klant al staat?

Officieel OpenCart partner, ontwikkelaar van Beslist, Bol.com (nieuwe API V3!), Exact, Twinfield & E-boekhouden koppelingen. Vragen? Stel ze gerust!
http://www.internetbureauschut.nl/

New member

Location - Hardinxveld-Giessendam

Post by Wouterjan » Sun Aug 21, 2011 1:15 am

Bij mij komt daar dus gek genoeg het telefoon nummer en email van onszelf te staan..

1.5.0

Active Member

Post by jordischut » Mon Aug 22, 2011 2:47 pm

Is het misschien een test bestelling, met jullie eigen gegevens? De juiste e-mailadres / telefoonnummer velden zijn:

$order['customer_email']
$order['customer_telephone']

Dus voor email zet je customer_ en voor telephone ook.

Officieel OpenCart partner, ontwikkelaar van Beslist, Bol.com (nieuwe API V3!), Exact, Twinfield & E-boekhouden koppelingen. Vragen? Stel ze gerust!

New member

Post by Wouterjan » Wed Aug 24, 2011 9:11 pm

Ik krijg een error dan.

1.5.0

Active Member

Post by jordischut » Thu Aug 25, 2011 2:20 pm

Wat voor error krijg je dan en welke versie OpenCart gebruik je?

De juiste parameters voor 1.4.9.5 zijn:

$order['customer_email'] en $order['customer_telephone']

De juiste parameters voor 1.5.1.1 zijn:

$order['email'] en $order['telephone']

New member

Post by Beni » Mon Aug 29, 2011 9:35 am

jordischut wrote:Er wordt een onderscheid gemaakt tussen de winkel gegevens en klant gegevens.
Hoe zorg je ervoor dat de ''details'' (winkel gegevens) niet verzonden wordt na de bestelling?

Newbie

Post by jordischut » Mon Aug 29, 2011 5:21 pm

Beni wrote:
jordischut wrote:Er wordt een onderscheid gemaakt tussen de winkel gegevens en klant gegevens.
Hoe zorg je ervoor dat de ''details'' (winkel gegevens) niet verzonden wordt na de bestelling?
Hoe bedoel je dit precies? Via de mail of op de factuur?

New member

Post by Beni » Mon Aug 29, 2011 5:37 pm

jordischut wrote:
Beni wrote:
Hoe bedoel je dit precies? Via de mail of op de factuur?
De factuur die via de mail wordt verstuurd. (Ik gebruik versie 1.5.1.1.)

Het gaat er mij eigenlijk om dat ik zelf een eigen factuurnummer wil invoeren (omdat ik ook offline factures heb) moet dit in volgorde zijn van de belastingdienst.

Ik wil dus niet dat opencart automatisch een factuurnummer maakt.

Is het mogelijk dat ik zelf deze kan invoeren?

Als dit niet mogelijk is dan zou ik graag willen dat de factuur niet direct wordt verstuurd naar de klant nadat die een bestelling heeft geplaats.

Ik wil dan graag zelf een factuur maken en opsturen. Is dit mogelijk?

Newbie

Post by jordischut » Mon Aug 29, 2011 7:42 pm

Beni wrote:

Het gaat er mij eigenlijk om dat ik zelf een eigen factuurnummer wil invoeren (omdat ik ook offline factures heb) moet dit in volgorde zijn van de belastingdienst.

Als dit niet mogelijk is dan zou ik graag willen dat de factuur niet direct wordt verstuurd naar de klant nadat die een bestelling heeft geplaats.

Er worden 2 nummers gegenereerd als je een order plaatst, te weten een order id (unieke nummer voor de database / het systeem) en een invoice number, wat het factuurnummer voorstelt. Je kan er voor kiezen om deze dingen niet te gebruiken en een extra veld aan te maken in de code, waar je je eigen factuurnummer instelt.

Je kan dit soort dingen inderdaad doorvoeren, maar dit is niet in te stellen via de admin. Je zult dit moeten aanpassen in de code en dan de gedeeltes eruit halen waar een mail wordt verzonden enz.

New member

Post by Beni » Mon Aug 29, 2011 8:08 pm

jordischut wrote:
Beni wrote:

Er worden 2 nummers gegenereerd als je een order plaatst, te weten een order id (unieke nummer voor de database / het systeem) en een invoice number, wat het factuurnummer voorstelt. Je kan er voor kiezen om deze dingen niet te gebruiken en een extra veld aan te maken in de code, waar je je eigen factuurnummer instelt.

Je kan dit soort dingen inderdaad doorvoeren, maar dit is niet in te stellen via de admin. Je zult dit moeten aanpassen in de code en dan de gedeeltes eruit halen waar een mail wordt verzonden enz.
Hoe haal ik het gedeelte eruit in de code waarin de mail wordt verzonden (zonder dat dit voor problemen zorgt) ?

Newbie

Post by jordischut » Mon Aug 29, 2011 8:23 pm

Beni wrote:Hoe haal ik het gedeelte eruit in de code waarin de mail wordt verzonden (zonder dat dit voor problemen zorgt) ?
Het bestand waarin dit mailtje wordt verstuurd is: catalog/model/checkout/order.php

Je moet dan kijken bij het gedeelte: $mail = new Mail();

Op een gegeven moment staat er $mail->send(); en dat is het gedeelte waarin het mailtje echt verzonden wordt. Als je dat uit wil zetten kan je er het beste twee keer een / voor zetten, dat betekent dat php dat gedeelte niet leest.

New member

Post by Beni » Mon Aug 29, 2011 9:12 pm

jordischut wrote:
Beni wrote:Hoe haal ik het gedeelte eruit in de code waarin de mail wordt verzonden (zonder dat dit voor problemen zorgt) ?
Het bestand waarin dit mailtje wordt verstuurd is: catalog/model/checkout/order.php

Je moet dan kijken bij het gedeelte: $mail = new Mail();

Op een gegeven moment staat er $mail->send(); en dat is het gedeelte waarin het mailtje echt verzonden wordt. Als je dat uit wil zetten kan je er het beste twee keer een / voor zetten, dat betekent dat php dat gedeelte niet leest.
Het werkt :) Jordi je bent een genie! Dankjewel!

Newbie