Allereerst heb je tabel met 2 kolommen, waar je links je winkel gegevens hebt en rechts de factuur informatie. Daarna krijg je een tabel met weer 2 kolommen, en dan heb je links het factuuradres en rechts het verzendadres.
Wat wil je precies aanpassen (en welke versie OpenCart gebruik je)? Aangezien bij het factuuradres het telefoonnummer van de klant al staat?
Officieel OpenCart partner, ontwikkelaar van Beslist, Bol.com (nieuwe API V3!), Exact, Twinfield & E-boekhouden koppelingen. Vragen? Stel ze gerust!
http://www.internetbureauschut.nl/
$order['customer_email']
$order['customer_telephone']
Dus voor email zet je customer_ en voor telephone ook.
Officieel OpenCart partner, ontwikkelaar van Beslist, Bol.com (nieuwe API V3!), Exact, Twinfield & E-boekhouden koppelingen. Vragen? Stel ze gerust!
De juiste parameters voor 1.4.9.5 zijn:
$order['customer_email'] en $order['customer_telephone']
De juiste parameters voor 1.5.1.1 zijn:
$order['email'] en $order['telephone']
Hoe bedoel je dit precies? Via de mail of op de factuur?Beni wrote:Hoe zorg je ervoor dat de ''details'' (winkel gegevens) niet verzonden wordt na de bestelling?jordischut wrote:Er wordt een onderscheid gemaakt tussen de winkel gegevens en klant gegevens.
De factuur die via de mail wordt verstuurd. (Ik gebruik versie 1.5.1.1.)jordischut wrote:Hoe bedoel je dit precies? Via de mail of op de factuur?Beni wrote:Hoe zorg je ervoor dat de ''details'' (winkel gegevens) niet verzonden wordt na de bestelling?jordischut wrote:Er wordt een onderscheid gemaakt tussen de winkel gegevens en klant gegevens.
Het gaat er mij eigenlijk om dat ik zelf een eigen factuurnummer wil invoeren (omdat ik ook offline factures heb) moet dit in volgorde zijn van de belastingdienst.
Ik wil dus niet dat opencart automatisch een factuurnummer maakt.
Is het mogelijk dat ik zelf deze kan invoeren?
Als dit niet mogelijk is dan zou ik graag willen dat de factuur niet direct wordt verstuurd naar de klant nadat die een bestelling heeft geplaats.
Ik wil dan graag zelf een factuur maken en opsturen. Is dit mogelijk?
Er worden 2 nummers gegenereerd als je een order plaatst, te weten een order id (unieke nummer voor de database / het systeem) en een invoice number, wat het factuurnummer voorstelt. Je kan er voor kiezen om deze dingen niet te gebruiken en een extra veld aan te maken in de code, waar je je eigen factuurnummer instelt.Beni wrote:
De factuur die via de mail wordt verstuurd. (Ik gebruik versie 1.5.1.1.)
Het gaat er mij eigenlijk om dat ik zelf een eigen factuurnummer wil invoeren (omdat ik ook offline factures heb) moet dit in volgorde zijn van de belastingdienst.
Als dit niet mogelijk is dan zou ik graag willen dat de factuur niet direct wordt verstuurd naar de klant nadat die een bestelling heeft geplaats.
Je kan dit soort dingen inderdaad doorvoeren, maar dit is niet in te stellen via de admin. Je zult dit moeten aanpassen in de code en dan de gedeeltes eruit halen waar een mail wordt verzonden enz.
Hoe haal ik het gedeelte eruit in de code waarin de mail wordt verzonden (zonder dat dit voor problemen zorgt) ?jordischut wrote:Er worden 2 nummers gegenereerd als je een order plaatst, te weten een order id (unieke nummer voor de database / het systeem) en een invoice number, wat het factuurnummer voorstelt. Je kan er voor kiezen om deze dingen niet te gebruiken en een extra veld aan te maken in de code, waar je je eigen factuurnummer instelt.Beni wrote:
De factuur die via de mail wordt verstuurd. (Ik gebruik versie 1.5.1.1.)
Je kan dit soort dingen inderdaad doorvoeren, maar dit is niet in te stellen via de admin. Je zult dit moeten aanpassen in de code en dan de gedeeltes eruit halen waar een mail wordt verzonden enz.
Het bestand waarin dit mailtje wordt verstuurd is: catalog/model/checkout/order.phpBeni wrote:Hoe haal ik het gedeelte eruit in de code waarin de mail wordt verzonden (zonder dat dit voor problemen zorgt) ?
Je moet dan kijken bij het gedeelte: $mail = new Mail();
Op een gegeven moment staat er $mail->send(); en dat is het gedeelte waarin het mailtje echt verzonden wordt. Als je dat uit wil zetten kan je er het beste twee keer een / voor zetten, dat betekent dat php dat gedeelte niet leest.
Het werktjordischut wrote:Het bestand waarin dit mailtje wordt verstuurd is: catalog/model/checkout/order.phpBeni wrote:Hoe haal ik het gedeelte eruit in de code waarin de mail wordt verzonden (zonder dat dit voor problemen zorgt) ?
Je moet dan kijken bij het gedeelte: $mail = new Mail();
Op een gegeven moment staat er $mail->send(); en dat is het gedeelte waarin het mailtje echt verzonden wordt. Als je dat uit wil zetten kan je er het beste twee keer een / voor zetten, dat betekent dat php dat gedeelte niet leest.

Users browsing this forum: No registered users and 6 guests