Post by Beni » Mon Aug 29, 2011 9:45 am

Ik heb een openingsstunt bedacht voor de site, het welbekende twee halen, een betalen. Geniaal he ::)

Alleen heb ik geen flauw idee hoe je ervoor kan zorgen dat klanten uiteindelijk tijdens het afrekenen alleen maar de helft hoeven te betalen wanneer ze twee producten bestellen.

Kan iemand mij hierbij alsjeblieft helpen?

Newbie

Post by jordischut » Mon Aug 29, 2011 5:20 pm

Je kan instellen, dat als mensen er 2 bestellen, er korting gegeven wordt. Je kan dit doen als je een product bewerkt en dan onder het tabblad korting.

Je stelt dan in, dat als men er 2 besteld, de prijs van allebei de helft is (bijvoorbeeld). Dus als je product 20 euro kost, dan stel je in dat bij 2 producten, de prijs 10 euro per stuk is.

Dit is een beetje een truc om eromheen te werken, wellicht dat er extensies zijn die dit ook kunnen!

Officieel OpenCart partner, ontwikkelaar van Beslist, Bol.com (nieuwe API V3!), Exact, Twinfield & E-boekhouden koppelingen. Vragen? Stel ze gerust!
http://www.internetbureauschut.nl/

New member

Location - Hardinxveld-Giessendam

Post by Beni » Mon Aug 29, 2011 5:50 pm

jordischut wrote:Je kan instellen, dat als mensen er 2 bestellen, er korting gegeven wordt. Je kan dit doen als je een product bewerkt en dan onder het tabblad korting.

Je stelt dan in, dat als men er 2 besteld, de prijs van allebei de helft is (bijvoorbeeld). Dus als je product 20 euro kost, dan stel je in dat bij 2 producten, de prijs 10 euro per stuk is.

Dit is een beetje een truc om eromheen te werken, wellicht dat er extensies zijn die dit ook kunnen!
Ik snap wat je bedoelt. Het probleem hiervan is dat het alleen van toepassing is op een product. Ik wil dat klanten deze korting ook kunnen krijgen wanneer ze twee verschillende producten bestellen. Misschien is het een goed idee om de factuur dan handmatig te maken. Het probleem hiervan is dat opencart automatisch gelijk een factuur naar de klant verstuurd waardoor ik geen mogelijkheid heb om deze aan te passen.

Newbie

Post by jordischut » Mon Aug 29, 2011 7:44 pm

Beni wrote:
jordischut wrote:Je kan instellen, dat als mensen er 2 bestellen, er korting gegeven wordt. Je kan dit doen als je een product bewerkt en dan onder het tabblad korting.

Ik snap wat je bedoelt. Het probleem hiervan is dat het alleen van toepassing is op een product. Ik wil dat klanten deze korting ook kunnen krijgen wanneer ze twee verschillende producten bestellen. Misschien is het een goed idee om de factuur dan handmatig te maken. Het probleem hiervan is dat opencart automatisch gelijk een factuur naar de klant verstuurd waardoor ik geen mogelijkheid heb om deze aan te passen.
Dat is dan inderdaad niet mogelijk. Wellicht dat je kan zoeken op een korting voor bundels?

Officieel OpenCart partner, ontwikkelaar van Beslist, Bol.com (nieuwe API V3!), Exact, Twinfield & E-boekhouden koppelingen. Vragen? Stel ze gerust!

New member

Post by Beni » Mon Aug 29, 2011 9:43 pm

jordischut wrote:
Beni wrote:

Dat is dan inderdaad niet mogelijk. Wellicht dat je kan zoeken op een korting voor bundels?
Goed idee! Ik heb wat zoekopdrachten gedaan en heb een extinctie gevonden, maar die is helaas niet van toepassing op oc 1.5.1.1.

Newbie

Post by jordischut » Mon Aug 29, 2011 9:54 pm

Beni wrote:Goed idee! Ik heb wat zoekopdrachten gedaan en heb een extinctie gevonden, maar die is helaas niet van toepassing op oc 1.5.1.1.
Ik weet niet hoe goed je in programmeren bent? Wellicht dat je die module kan downloaden, kan bestuderen en hem zelf in 1.5.x kan zetten?

New member

Post by Beni » Mon Aug 29, 2011 10:37 pm

jordischut wrote:
Beni wrote:Goed idee! Ik heb wat zoekopdrachten gedaan en heb een extinctie gevonden, maar die is helaas niet van toepassing op oc 1.5.1.1.
Ik weet niet hoe goed je in programmeren bent? Wellicht dat je die module kan downloaden, kan bestuderen en hem zelf in 1.5.x kan zetten?
Ik ben zelf niet zo goed met programmeren. De module is ook best prijzig, iets van 49 dollar en daarnaast moet er ook nog eens extra werk in worden gestoken om deze goed te krijgen.

Ik denk dat ik gewoon voor de goedkoopste methode ga en tegen klanten zeg dat ze alleen de helft van de facture hoeven te storten.

Newbie