Post by deejunit » Mon Aug 15, 2011 9:29 pm

Jeg lurer på om det er noen som har noen gode løsninger på hvordan man håndterer retur av varer og tilhørende kreditnota? Dvs, hvordan genererer dere slike kreditnota? Er det word som gjelder her eller?

Iflg bedin:
Heving av salg skal dokumenteres med kreditnota som reverserer det opprinnelige salget. Siden kreditnotaen korrigerer opplysninger i et salgsdokument som er utstedt på et tidligere tidspunkt, må den inneholde de samme opplysninger som et salgsdokument skal inneholde.
Du finner utfyllende informasjon om kreditnota her: http://www.bedin.no/php/d_emneside/cf/h ... _0/hDKey_1

New member

Post by Gomlers » Mon Dec 19, 2011 10:45 pm

Dette er veldig aktuelt, rart denne posten ikke har noe svar på det norske forumet.

Er det noen som har noen løsning på dette?

Newbie

Post by deejunit » Mon Dec 19, 2011 10:51 pm

Enig.

Jeg har ingen umiddelbar løsning ved å bruke opencart. Kunne ha laget en funksjon som f.eks genererte en kredittnota basert på retur - men har verken hatt behov eller tid til å gjøre det til nå...

Har ikke hatt noen returerer i nettbutikken min ennå heller - men min foreløpige plan er å generere kreditnota i et separat faktureringsprogram dersom det skulle bli aktuelt. Jeg bruker http://www.conta-faktura.no som forøvrig er gratis.

New member

Post by Gomlers » Tue Dec 20, 2011 5:22 am

deejunit wrote:Enig.

Jeg har ingen umiddelbar løsning ved å bruke opencart. Kunne ha laget en funksjon som f.eks genererte en kredittnota basert på retur - men har verken hatt behov eller tid til å gjøre det til nå...

Har ikke hatt noen returerer i nettbutikken min ennå heller - men min foreløpige plan er å generere kreditnota i et separat faktureringsprogram dersom det skulle bli aktuelt. Jeg bruker http://www.conta-faktura.no som forøvrig er gratis.
Jøss, den løsningen har jeg aldri vært borti før. Men det virker kanskje til å være litt tungvint?
Vi sender rundt 20 bestillinger hver dag, og har stort behov for at ting skal gå enkelt.
En integrasjon her ville jo vært fantastisk :)

Hvorfor er det gratis?

Newbie

Post by deejunit » Tue Dec 20, 2011 4:16 pm

Gomlers wrote: Jøss, den løsningen har jeg aldri vært borti før. Men det virker kanskje til å være litt tungvint?
Vi sender rundt 20 bestillinger hver dag, og har stort behov for at ting skal gå enkelt.
En integrasjon her ville jo vært fantastisk :)
Ja, denne løsningen er ikke holdbar dersom antallet returer blir stort. Vi klarer oss foreløpig greit uten en integrasjon, selv om det hadde vært den optimale løsningen. Kanskje du klarer å overtale noen andre på forumet til å lage noe slikt? Det er helt sikkert et marked for en slik modul, jeg ville i hvert fall kjøpt hvis noe slikt var tilgjengelig.
Gomlers wrote: Hvorfor er det gratis?
De tar seg betalt for tilleggstjenester, f.eks har de en integrert tjeneste for inkassoinnkreving som koster penger.

New member