Hej,
Hade verkligen uppskattat om du kunde skicka svenska till 1.5 versionen.
Min mail är filip@5thupperstreet.com
mvh Filip
Hade verkligen uppskattat om du kunde skicka svenska till 1.5 versionen.
Min mail är filip@5thupperstreet.com
mvh Filip
Hjälper gärna till och göra klart det som saknas om du vill. Är själv intresserad av språkfilen och har gjort en del själv.asdfowkw wrote:Tjo!
Har översatt större delen till 1.5 och kom på nu att jag kan ju säga till om det ifall någon är intresserad.
Last edited by saabmosare on Mon Aug 12, 2019 9:47 pm, edited 1 time in total.
Publicera den gärna publikt på forumet.
Det är säkert rätt många medlemmar som skulle uppskatta den!
Det är säkert rätt många medlemmar som skulle uppskatta den!
-----------------------------------
http://www.merasmycken.se
Intresserad. 

Owner of Herbalator, inhalers with organic essential oils that eases asthma, allergy and migraines.
Inte hört ett dugg mer, antingen så är han bara uppptagen med jobb och allt annat som vanliga människor, eller så ville han kolla hur många som var intresserade så han kunde veta hur mycket energi han skulle lägga ner för att sedan sälja språkfilerna.
Är det någon mer som börjat? Har själv skrivit en stor del till catalogen men har problem med svenska specialtecknen, oc vägrar visa de korrekt utan ersätter de med frågetecken. Börjar hårdkoda med asciitabellen men det är tröstlöst göra. Måste hitta vad jag gör för fel. Tips?
Är det fler som kan tänka sig att skriva språkfiler om vi inte hör mer av trådskaparen? Kan dela Admin/catalog eller efter mappar eller liknande.
Är det någon mer som börjat? Har själv skrivit en stor del till catalogen men har problem med svenska specialtecknen, oc vägrar visa de korrekt utan ersätter de med frågetecken. Börjar hårdkoda med asciitabellen men det är tröstlöst göra. Måste hitta vad jag gör för fel. Tips?
Är det fler som kan tänka sig att skriva språkfiler om vi inte hör mer av trådskaparen? Kan dela Admin/catalog eller efter mappar eller liknande.
Menar du att butiken inte visar å, ä, ö ordentligt? Om det är det så ska du i Admin avdelningen gå in på System/Localisation/Language och 'edit' svenskan. På 'Locale' ska det stå:saabmosare wrote:... snip ...Har själv skrivit en stor del till catalogen men har problem med svenska specialtecknen, oc vägrar visa de korrekt utan ersätter de med frågetecken. Börjar hårdkoda med asciitabellen men det är tröstlöst göra. Måste hitta vad jag gör för fel. Tips?
sv_SE.UTF-8,sv_SE,swedish
då blir det rätt.
Owner of Herbalator, inhalers with organic essential oils that eases asthma, allergy and migraines.
Precis, dessa inställningar finns redan inlagda, så antingen är det en bugg att rapportera eller så har jag ett problem någon annan stans.. För problemet kvarstår.Grandma wrote:Menar du att butiken inte visar å, ä, ö ordentligt? Om det är det så ska du i Admin avdelningen gå in på System/Localisation/Language och 'edit' svenskan. På 'Locale' ska det stå:saabmosare wrote:... snip ...Har själv skrivit en stor del till catalogen men har problem med svenska specialtecknen, oc vägrar visa de korrekt utan ersätter de med frågetecken. Börjar hårdkoda med asciitabellen men det är tröstlöst göra. Måste hitta vad jag gör för fel. Tips?
sv_SE.UTF-8,sv_SE,swedish
då blir det rätt.
Jag antar att båda languange-mapparna i admin och Catalog måste översättas för att kunden ska se webshopen på svenska?
-----------------------------------
http://www.merasmycken.se
Härligt att svenska är på G!
Har suttit här och tänkt börja ganska länge men inte riktigt orkat ta tag i det.
Problemet med åäö, kan det bero på din texteditor? Testa en annan kanske? Jag vet att jag har haft problem med tex "Anteckningar" som skapar egna små tecken först i varje fil. (måste spara i UTF-8 without BOM)

Problemet med åäö, kan det bero på din texteditor? Testa en annan kanske? Jag vet att jag har haft problem med tex "Anteckningar" som skapar egna små tecken först i varje fil. (måste spara i UTF-8 without BOM)
Där kanske mitt problem ligger. Har tidigare jobbat i Notepad ++ men kör nu Winmerge. Kan någon förklara hur man tar bort bom innan jag söker sönder google? Fixat, Bom var problemetincan wrote:Härligt att svenska är på G!Har suttit här och tänkt börja ganska länge men inte riktigt orkat ta tag i det.
Nix. Räcker med catalogen för att besökarna skall kunna se svenska. Personligen så kvittar det om jag har svenska eller engelska i admin, där är ju bara jag och andra som jobbar med butiken.svempa wrote:Jag antar att båda languange-mapparna i admin och Catalog måste översättas för att kunden ska se webshopen på svenska?