Post by neetjedem » Wed Jan 30, 2013 6:48 pm

Hallo,

Ik ben helemaal nieuw met OpenCart en heb me inmiddels een slag in de rondte gezocht maar ik kan geen passende oplossing vinden. Vandaar mijn vraag:

Ik het mogelijk om op productniveau (dus per product) aan te geven dat afrekenen bij geen voorraad mogelijk is?
Je stelt nu voor je hele shop in "Afrekenen indien niet op voorraad - Ja/Nee) maar dan kom ik in de problemen met mijn OP=OP artikelen. Bij alle artikelen is het zo dat als de voorraad op is deze gewoon bestelt en betaalt mogen worden, alleen verspringt de voorraad status dan naar "Levertijd: 2 á 3 werkdagen".

Echter bij OP=OP artikelen moet het zo zijn dat de status gaat naar "Helaas niet meer leverbaar" en dan dus ook echt niet meer bestelt en betaalt mogen worden.
Ik heb wel extensies gevonden die het bestelde aantal aanpassen met melding "Het aantal overschreid de voorraad. De inhoud van uw winkelwagen is aangepast", dit kan ik dan mooi gebruiken in combinatie met bovenstaande.

Ik heb ook al gezocht om het "nul-niveau" bijvoorbeeld te verlagen naar -1000. Zodat er besteld en betaalt kan worden totdat de voorraad -1000 is. Ik kan dan bij de voorraadstatussen aangeven dat bij voorraad 0 de levertijd 2-3 werkdagen wordt en een OP=OP artikel kan ik bijvoorbeeld op -995 zetten als ik er nog 5 heb en daarna is het OP. Maar ik weet niet OF ik dat kan veranderen en zo ja waar?!?!

Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen of een duwtje in de goede richting kan geven.

Na 5 jaar met OsCommerce gewerkt te hebben is het voor mij een hele omschakeling naar OpenCart. Ik vind het een ontzettend fijn systeem maar ik moet mijn weg nog even vinden (bij Oscommerce ging dat inmiddels blindelings... :) )

Alvast bedankt voor elke reactie.

New member

Post by neetjedem » Fri Feb 01, 2013 7:21 am

Niemand een tip??? Het zou me ontzettend helpen ;D

New member

Post by neetjedem » Tue Feb 19, 2013 4:58 am

Echt niemand een suggestie of een tip?
Zit echt met de handen in het haar. Of heb ik het niet duidelijk geformuleerd?
Ik heb de afgelopen weken echt hierop zitten tobben maar de OC structuur is me nog te onduidelijk om hier in te gaan wroeten. PLEASE HELP!! :-[

New member

Post by Da_Hobit » Tue Feb 19, 2013 8:23 pm

ik heb zelf code geschreven dat ervoor zorgt dat 'wanneer je een artikel een bepaalde 'out-of-stock'' status meegeeft én de stock dan ook op 0 komt te staan deze de knop 'toevoegen aan winkelmandje' compleet verwijderd ...

concreet gebruik ik dit bij artikels die 'end-of-life' /stock opruiming zijn ...

als je wil post ik de code hier ( ik gebruik OC 1.5.4.1 ) - zal het wel nog even moeten opzoeken hoor

http://www.carproducts.be

New member

Post by neetjedem » Thu Feb 21, 2013 11:35 pm

Ooh dat zou heel erg mooi zijn. Als je hem zou willen posten hier ben ik helemaal gelukkig ;D
Al vast bedankt!! Ik gebruik ook 1.5.4.1 dus moet goed komen dan.

New member

Post by Da_Hobit » Sat Feb 23, 2013 8:45 pm

ikzelf moet ze voor mij nog verfijnen/aanpssen maar concreet:
in de file 'product.tpl'
path: catalog\view\theme\NAAM TEMPLATE\template\product

rond regel 229
heb ik het volgende toegevoegd:

<?php if ($stock == 'test') { ?>

<span><?php echo $text_stock; ?></span><b><font color="blue"> <?php echo $stock; ?></font></b>
<?php } else { ?>
<input type="button" value="<?php echo $button_cart; ?>" id="button-cart" class="button" />
<?php } ?>

duiding:
$stock=='test' -> test is de 'status' die ik meegeven heb bij het product wanneer de stock op 0 komt te staan
dan verschijnt er bij mij momenteel '$text_'stock' in het blauw -> kan je zelf aanpassen naar gelijk wat je juist wil hé
en indien de status anders is dan 'test' -> dan verschijnt de ticketknop ( alles wat na 'else' komt )

nu, de quantity box blijft in deze code staan, ik zal deze aanpassing voor mezelf deze week ook afwerken en dan post ik ze compleet zoals ik ze staan heb maar je kan denk ik al ewa verder hé

mvg,
Ivo

New member

Post by neetjedem » Mon Feb 25, 2013 4:26 pm

Hoi Da_Hobit,

Harstikke bedankt voor het stukje code. Ik ben alleen bang dat ik iets verkeerd doe. Ik krijg namelijk bij alle andere statussen dan "test" 2 bestel buttons te zien. Bij een overeenkomst met de voorraad tekst is de button uit jouw stukje code inderdaad weg, maar blijft het origineel staan.

Wat doe ik verkeerd?

New member

Post by Da_Hobit » Mon Feb 25, 2013 5:41 pm

onder je aanpassing zal er nog eens de volgende code staan:

<input type="button" value="<?php echo $button_cart; ?>" id="button-cart" class="button" />

wat wil zeggen dat hij altijd nog die knop laat zien... deze code gewoon verwijderen
best ook altijd een backup maken van je originele file hé

ik zal vanavond mijn product.tpl afwerken en vergelijken met de originele en dan de aanpassingen hier posten
mocht het dan nog niet lukken -> mail je maar je product.tpl door dan doe ik de aanpassingen wel voor u

mvg,
Ivo

New member

Post by neetjedem » Mon Feb 25, 2013 8:07 pm

Hoi Da_Hobbit,

Ik had nog een extensie draaien via VQMod. Deze verwijdert en het werkt perfect nu. Harstikke bedankt!!!!

New member

Post by neetjedem » Mon Feb 25, 2013 10:07 pm

Ik heb alleen nu nog niet kunnen ondervangen dat mensen niet kunnen afrekenen als ze een OP=OP artikel meer bestellen dan de voorraad.

Ik heb allow checkout op ja staan bij geen voorraad. Alleen bij OP=OP artikelen mag er niet meer bestelt worden dan wat de voorraad is. Dus als ik er 3 heb en men bestelt er 5 dan zou hier een melding moeten komen. Bij gewone "niet op voorraad" artikelen mag dan gewoon komen staan 2-3 werkdagen levertijd.

New member