Post by soulglow » Tue Nov 13, 2012 2:20 am

beste,

We gaan Opencart gebruiken voor een webshop voor een groentenboer die middels het platform zn groenten en fruit aan de man gaat brengen. Handig, ook voor de kerst e.d.

De site is zo goed als klaar (zie test), maar er is nog 1 verzoek waar ik niet verder mee kom. Wellicht is er een extensie voor, of is het anders (slim) te regelen?

Punt is dat we een soort standaard winkelwagens met inhoud willen prepaperen. Bijvoorbeeld voor de kerst: je plaatst een lekker recept, met de mogelijkheid om alle ingredienten met 1 klik in de winkelwagen te plaatsen. Of, wanneer je horeca-eigenaar bent, met 1 klik je standaard-bestelling te doen? feitelijk allemaal standaard vulling van je winkelwagen op basis van een preset? is zoiets er al, of hebben jullie daar slimme ideen over?

Alvast bedankt voor de input!

Newbie

Post by victorj » Tue Nov 13, 2012 3:02 am

maak een nieuw product aan met de naam of zo van het recept.
zet in de product omschrijving alles wat je kwijt wilt over het recept, hoe te bereiden de gebruikte waren enzo of wat je maar wilt.
zet bij het recept dat het voor 1 persoon is.

ga naar de opties en maak een lijst aan van de benodigde ingredienten en geef dit een prijs op basis van 1 persoon.
maak hier ook een selectie zodat de klant kan hiezen voor 1 2 3 4 of net zoveel als je nodig acht.

op het moment dat de klant dit het aantal personen kiest, krijgt hij of zij gelijk de juiste hoeveelheid voor dat aantal en de juiste prijs behorende bij dat aantal.

Koeltechnische deurrubbers eenvoudig online op maat bestellen.
Alle niet stekplichtige onderdelen zoals scharnieren, sloten, randverwarming en verlichting voor alle typen koelingen en vriezers.
https://koelcel-onderdelen.com

Expert Member

Location - Alkmaar Holland

Post by soulglow » Tue Nov 13, 2012 3:46 am

Maar ik heb al producten in mn database staan en die kan ik volgens mij niet als attribuut toevoegen (of ik zie iets over het hoofd). Dan moet ik feitelijk alle producten apart weer als attribuut toevoegen bij recept of bestellijst...?

Ik was juist op zoek hoe je bestaande producten kunt groeperen..

Newbie