Post by timj » Sun Oct 21, 2012 10:35 pm

Notice: Error: Could not load language swedish! in /Applications/MAMP/htdocs/opencart_v1.5.2.1/upload/system/library/language.php on line 39

får det här varje gång jag försöka att gå till min store. Admin panelen funkar och får upp svenska fliken i products i admin panelen. Har kopierat in engelska php för de moduler som saknas i swedish mappen. Några funderingar? Kör just nu på virtuell server MAMP

get this error notice every time I try to open my store. Admin panel works, and the swedish tab appears in product description in admin. Copied in english php for missing modules in swedish language pack. Running site on MAMP vitual server. Any ideas?

Newbie

Post by JAY6390 » Mon Oct 22, 2012 12:51 am

This sounds like a single file is missing. Hard to guess which file from the error though

Image

Guru Member

Location - United Kingdom

Post by dthuress » Sat Mar 09, 2013 6:28 pm

Jag hjälper dig gärna men behöver mycket mer information innan jag kan dra en slutsats. Felet som visas skulle kunna bero på vad som helst. Gör så att felet visas igen och kopiera det som står i PHP-loggen och Apache-loggen.

Här hittar du båda loggarna:

Code: Select all

/Applications/MAMP/logs/php_error.log
/Applications/MAMP/logs/apache_error_log
Kan du av någon anledning inte läsa de här två filerna så kan du prova att kopiera dom till en annan katalog och ändra filändelsen till .txt. Kan inte Mac men det borde funka om du har problem.

Newbie