Fortfarande ganska ny i bekantskapen med opencart och funderar kring klarna och oc 1.5.3.
Fungerar i vår nuvarande lösning (1.5.1.3) men önskar uppgradera till 1.5.3.
Finns det en lösning på detta och hur får jag till det i så fall?
Fungerar i vår nuvarande lösning (1.5.1.3) men önskar uppgradera till 1.5.3.
Finns det en lösning på detta och hur får jag till det i så fall?
//stenstrom
Hej!
I skrivande stund har vi inte någon modul testad och klar för 1.5.3.
Du kan se här http://integration.klarna.com/en/modules/opencart vilken version vi stödjer för närvarande.
Jag kan inte svara på när modulen för 1.5.3 kommer att släppas.
Beklagar.
I skrivande stund har vi inte någon modul testad och klar för 1.5.3.
Du kan se här http://integration.klarna.com/en/modules/opencart vilken version vi stödjer för närvarande.
Jag kan inte svara på när modulen för 1.5.3 kommer att släppas.
Beklagar.
Har du testat installera Klarna?
Tror nämligen att den som finns fungerar, opencart har inte uppdaterat mycket för betalsystemen.
Ska prova själv i helgen så vore kul och höra om det fungera eller inte fungera?.
Tror nämligen att den som finns fungerar, opencart har inte uppdaterat mycket för betalsystemen.
Ska prova själv i helgen så vore kul och höra om det fungera eller inte fungera?.
personligen tycker jag det är dyrt med klarna faktura....
cirka 299 varje månad plus startavgift....Payson är bara bra ....
cirka 299 varje månad plus startavgift....Payson är bara bra ....
BESÖK http://www.unikabarn.com
Jag har med lagt in klarnas modul nu när jag uppdaterat till 1.5.3. och fick det inte att funka i kassan. Ringde till Klarna och dom skulle se på det. Dom har vanligt vis inte support för dom senare versionerna av OC så får se om dom för löst mitt problem.
Mvh
Mvh
Jag uppdaterade till 1.5.4.1 häromdagen, tog bort allt vad klarna hette och installerade om den senaste klarna modulen. Vips så fungerar det!
Jag är nöjd och lycklig!
(Tydligen har utvecklarna tagit bort krypteringen för payment som fanns i versioner från 1.5.2 till nu, kan detta ha med saken att göra?)
Så klmzz, skapa en test shop och prova du också...
Jag är nöjd och lycklig!
(Tydligen har utvecklarna tagit bort krypteringen för payment som fanns i versioner från 1.5.2 till nu, kan detta ha med saken att göra?)
Så klmzz, skapa en test shop och prova du också...
//stenstrom
Har testat Klarna 2.0.2 på nyinstallerad Opencart 1.5.4.1 site och det mesta verkar fungera bra. Klarna Faktura och Klarna Delbetalning dyker upp i betalningsalternativen, dock ej Klarna Kampanj. På produktsidan finns ej heller Klarna knapp med.
Någon som kör Klarna 2.0.2 på nyinstallerad Opencart 1.5.4.1 live? Någon som testat någon form av snabbkassa och Klarna tillsammans?
Någon som kör Klarna 2.0.2 på nyinstallerad Opencart 1.5.4.1 live? Någon som testat någon form av snabbkassa och Klarna tillsammans?
Klarna "delbetalningsknapp" på produktsidorna kodade vi in själva enligt klarnas installationsanvisningar. Vi kör klarna live i 1.5.4.1 med "normal" kassa. Jag har testat med diverse snabbkassor med varierat resultat, det verkar som om kundens uppgifter måste vara inmatade innan betalningsalternativen laddas, annars dyker inte klarna upp som alternativ. Work around är att kunderna måste registrera sig innan faktura kan användas. Über Checkout fungerar inte!
//stenstrom
Någon som löst Klarna till 1.5.4.1?
Prova lite igår på en test site men fastnar på library file på rad typ 2000.
Min funkar så långt att ordern hamnar bland orders och kunden får sitt bekräftelse mail sen orka jag inte längre.
Det är redirect som hänger sig och det går inte att kommentera bort raderna, den bara snurrar runt i alla fall.
Någon som orkar hjälpa till?
Prova lite igår på en test site men fastnar på library file på rad typ 2000.
Min funkar så långt att ordern hamnar bland orders och kunden får sitt bekräftelse mail sen orka jag inte längre.
Det är redirect som hänger sig och det går inte att kommentera bort raderna, den bara snurrar runt i alla fall.
Någon som orkar hjälpa till?
Har försökt få in Klarnas modul 2.0.3 för Opencart. Men får det inte att fungera. När jag går in på Hem -> Betalningar och trycker ändra på någon av Klarna så kommer det bara fram en helt vit sida. Någon som sett liknande och förhoppningsvis löst detta problem på Opencart 1.5.4.1?
Jag har provat med alla varianter med 1.5.3 och inte fått det att fungera.
Dock fungerar det (nästan) med 1.5.4.x
Jag har installerat det och det fungerar, då uppdaterade Loopia till PHP version 5.4 istället för 5.3 och allt slutade att fungera.
Vad som hände var att texten på knapparna på produktsidan och kassan försvann, efter mycket sökande hittade jag lösningar till detta problem.
Nu fungerar nästan allt som det ska. Ordrar går igenom, allt är frid och fröjd.... ända tills jag gör ett köp med Testperson-se Denied!
Klarna Online visar att ett köp inte gått igenom, jag får tillbaka felkod från klarna (2103 i detta fall, koden är avkommenterad men om jag väljer att visa de så ser jag den), dock får jag inte fram felmeddelandet... det är bara en tom, röd ruta som poppar upp... Klarna godkänner inte detta att starta igång butiken ur testläge så jag letar efter felet.
Jag har dock skickat den uppdaterade modulen till klarna och jag kommer att lägga upp den här om jag hittar felet!
Är det någon som har en idé är ni välkomna...
Dock fungerar det (nästan) med 1.5.4.x
Jag har installerat det och det fungerar, då uppdaterade Loopia till PHP version 5.4 istället för 5.3 och allt slutade att fungera.
Vad som hände var att texten på knapparna på produktsidan och kassan försvann, efter mycket sökande hittade jag lösningar till detta problem.
Nu fungerar nästan allt som det ska. Ordrar går igenom, allt är frid och fröjd.... ända tills jag gör ett köp med Testperson-se Denied!
Klarna Online visar att ett köp inte gått igenom, jag får tillbaka felkod från klarna (2103 i detta fall, koden är avkommenterad men om jag väljer att visa de så ser jag den), dock får jag inte fram felmeddelandet... det är bara en tom, röd ruta som poppar upp... Klarna godkänner inte detta att starta igång butiken ur testläge så jag letar efter felet.
Jag har dock skickat den uppdaterade modulen till klarna och jag kommer att lägga upp den här om jag hittar felet!
Är det någon som har en idé är ni välkomna...
Jag kör 1.5.4.1 med senaste Klarna-modulen och det fungerar klockrent. Det tog mig lite tid att få det att fungera men tillslut har jag fått det att fungera klockrent.
När jag kollat igenom varenda fil och letat fel hittade jag tillslut felet som gjorde att Klarna inte dök upp i kassan för mig.. Jag hade tagit bort "val av land" i kassan och Klarna kikade bara fram när man valde Sverige
När jag kollat igenom varenda fil och letat fel hittade jag tillslut felet som gjorde att Klarna inte dök upp i kassan för mig.. Jag hade tagit bort "val av land" i kassan och Klarna kikade bara fram när man valde Sverige