Post by deki74 » Fri Jun 08, 2012 5:48 pm

Hejsan,
Har versionen 1.4.9.3 och har problem med momsen vid postförskott.
Postförskotts avgiften är på 69:- som fast summa, utan moms som inte registreras. Frakt avgift registreras som den ska, utan moms, momsen tillkommer sedan som med alla produkter.Hur kan jag få momsen att fungera som den ska?

ser ut så här:
produkten kostar 396:- ( ex. moms )
postförskott 69:-
delsumma 396:-
fraktavgift 47:- ( ex moms )
moms 111:-
totalt 623:-

Vill att postförskott avgift ska ligga ex moms 55:- och att moms tillkommer under momsen.
Har försökt ändra i admin att lägga till momsen 25% på 55:- men då visas postförskott som 55:- fast momsen inte är registrerad under momsen, där är det forfarande 111:-

Tacksam för alla svar!!!!

New member

Post by Shopson.se » Fri Jun 08, 2012 8:29 pm

Hm, såvitt jag minns så finns det ingen möjlighet att lägga på postförskottsavgift i grundinstallationen av opencart. Har du något tillägg för det?

Fungerar fakturaavgiften som jag tipsade om tidigare? Om du är beredd att lägga en $10 så kan du köpa en utökad variant av den, då kan du lägga till flera avgifter och få in postförskottsavgiften på samma sätt som fakturaavgiften.

Senaste butik på OpenCart: htm.se som bl.a säljer kvittorullar, kassarullar och cigarettändare

Active Member

Post by deki74 » Sat Jun 09, 2012 4:40 pm

Shopson.se wrote:Hm, såvitt jag minns så finns det ingen möjlighet att lägga på postförskottsavgift i grundinstallationen av opencart. Har du något tillägg för det?

Fungerar fakturaavgiften som jag tipsade om tidigare? Om du är beredd att lägga en $10 så kan du köpa en utökad variant av den, då kan du lägga till flera avgifter och få in postförskottsavgiften på samma sätt som fakturaavgiften.
Hej,
jag har köpt färdig butik där det fanns postförskott alternativ. I admin har jag satt priset för den och lagt till moms på 25% som inte registreras överhuvudtaget. Postförskott avgiften registreras men som typ fast pris utan moms( moms inräknat).
Behövde inte köpa den som du tipsade om då allt ordnade sig.

Vänliga hälsningar

New member