Ik vroeg mij af of je ook automatisch een factuurnummer kan laten genereren nu gaat dit nog handmatig maar het is voor de klant onduidelijk daar deze eerst alleen een bestelnummer krijgt toegewezen.
En deze dus op de opmerkingen zet bij de betaling daar waar ik liever zie dat hier het factuurnummer wordt ingevuld.
En bij latere correspondentie zal de klant het bestelnummer wellicht hebben onthouden.
Anyway bedankt voor de reactie's alvast.
Remco.
Heb je al bij de extenties gekeken?
Norman in 't Veldt
Moderator OpenCart Forums
_________________ READ and Search BEFORE POSTING _________________
Our FREE search: Find your answer FAST!.
[How to] BTW + Verzend + betaal setup.
Ja ik heb gekeken maar kan onder extenties daar niets over vinden zou het wel erg handig vinden als de klant gelijk zijn factuurnummer zou krijgen evt. samen met het bestelnummer (die de klant al wel automatisch krijgt).
Op dit moment komen er nog niet zoveel bestellingen binnen dat het echt problemen oplevert maar ik ben bang dat het als er meer bestellingen per dag komen wel lastiger gaat worden.
M.v.g.
Remco.
ik snap ook werkelijk niet waarom je dit zou willen.
Als een bestelling niet door gaat zul je een credit nota cq. tegenfactuur moeten maken.
Norman in 't Veldt
Is ook goed dan kan ik daar rekening mee houden maar je stuurt toch een factuur mee met de bestelling die voorzien moet zijn van een factuurnummer en daarbij komt de bestelnummers volgen elkaar niet altijd op, best verwarrend maar wel uit te komen het bestelnummer is immers wel altijd uniek en ik kan het factuurnummer uiteraard ook genereren als de betaling binnen is.
Het is gewoon iets waar ik erg in moet houden voortaan.
Bedankt,
Remco.
De betaalde bestelling neem jij onder handen en je genereert het factuurnummer.
Ik print de factuur 2x uit.
1x als pdf, die mail ik naar de klant als hij om een factuur vraagt.
1x op papier om te gebruiken als "pakbon" en na het inpakken gaat hij mijn administratie in.
De bestelling wordt ingepakt en verstuurd.
Norman in 't Veldt
Dat kan toch ook, dus wat is je vraag?MrDivra wrote:Maar ik begrijp dat het bestel nummer uniek is.
Ik wil dit nummer gaan gebruiken bij de betaling doormiddel van overschrijving via de bank.
Dan moet het wel uniek zijn om te kunnen koppelen.
Groetjes Arvid
Norman in 't Veldt
Bij het schrijven was ik er vanuit gegaan dat deze automatisch werd gegenereerd.
Ik heb het nu aangepast in het bestel nummer.
Mijn vraag was of dit een uniek nummer is over alle bestellingen en klanten.
Maar uit jou reactie begrijp ik dat deze uniek is en dat ik deze voor de betalings opdrachten kan worden gebruikt.
Groetjes Arvid
Users browsing this forum: No registered users and 3 guests