Post by pvandaelen » Wed Mar 07, 2012 9:17 pm

Hallo,

ik heb een beetje een apart probleem waar ik enorm graag een beetje hulp bij zou willen, ik kom er namelijk maar niet achter wat de oorzaak is en ik hoop dat iemand mij een beetje uit de brand kan helpen.

ik gebruik de nieuwste versie van opencart en gebruik Sisow iDeal. Die leveren heel netjes hun eigen module.

Als de klant de producten heeft gekozen gaat hij naar afrekenen, vult alle gegevens in, kiest verzend methode en daarna betaal methode.

Dan kiest hij netjes iDeal, wordt je doorverwezen naar de site van je bank, werkt allemaal heel goed. Dan betaal je netjes, krijg je van de bank een bevestigings scherm dat alles betaald is. Dan wordt je ge re-direct terug naar de website waar je ook netjes op een scherm komt met: Bedankt voor uw bestelling etc etc.

Maar vervolgens kijk ik in het administratie paneel, en is er geen order aan gemaakt. Er is geen product afgeschreven en ook als je als klant naar Mijn bestellingen gaan in Mijn Account, zie je nergens en bestelling.

Als de klant kiest voor een betaling via PayPal wordt er ook geen order aan gemaakt, MAAR, als de klant kiest voor overschrijven dan wel. Dus ik weet vrij zeker dat het probleem bij een instelling in opencart ligt, maar ik kan hem echt niet vinden.

Wat heb ik al ge probeert:

- iDeal module in sandbox en niet sandbox mode
- OpenCart opnieuw ge installed
- De module opnieuw ge installed

Ik heb Sisow nog gevraagd om hulp, maar die zeggen dat het probleem bij mijn Open Cart ligt en niet bij hun module. Ergens geloof ik dit ook wel want ik kan netjes op mijn Sisow account zien dat het geld overgemaakt is.

Herkend iemand dit probleem of kan mij een beetje op weg helpen naar een oplossing?

Vriendelijke groet,

Pim

Newbie

Post by pvandaelen » Wed Mar 07, 2012 10:17 pm

Oke ik ben nu al iets verder met de engelse tak van dit forum af te gaan.

Ik zie dat als ik ga naar
Rapporten > Klanten > Bestellingen dat daar alle orders staan waarvan ik dacht dat ze nooit aangemaakt waren.

Het probleem is dus denk ik dat ze geen status krijgen. Want als ik filter op Alle statussen dan zie ik ze, maar als ik filter op een willekeurige status zie ik ze niet meer.

Echter op de fora die ik gevonden heb die ook dit probleem hebben, zijn uit 2009-2010 en praten over een hele andere Opencart versie, en komen hun oplossingen dus niet overeen.

Nu het probleem al iets duidelijker begint te worden, heeft iemand misschien een idee?

Newbie

Post by k2tec » Wed Mar 07, 2012 11:49 pm

Wat heb je als standaard bestelstatus

Active Member

Post by pvandaelen » Thu Mar 08, 2012 2:00 am

Ik heb een aantal statussen die er default inzaten verwijdert. Dit om de reden dat er wat mij betreft maar iets van 6 verschillende statussen hoeven te zijn.

De standaard status is "In behandeling".

Als een ideal of paypal betaling gelukt is heb ik ingesteld in de module dat hij naar "Betaald" -status moet gaan.

Newbie

Post by k2tec » Thu Mar 08, 2012 2:36 am

Normaal heb je bij paypal en ideal de verschillende statussen nodig deze geef je ook weer in je betaal module. Ik weet niet hoe dit loopt met sisow betaal module.
Volgens mij heb je in de 1.5.1.3 bij paypal al 10 statussen. en bij ideal 4
Order Status iDeal start:
Order Status Succes:
Order Status Afgebroken:
Order Status Fout:
Hij gaat goed in overschrijven omdat deze betaal optie in behandeling geeft maar het gaat niet goed bij de andere.
Voer gewoon de statussen die erin horen op nieuw in

Active Member

Post by pvandaelen » Thu Mar 08, 2012 3:23 am

Sisow heeft maar 1 status die je kunt kiezen, en die is voor de status als het niet gelukt is.
Maar ik zal alle statussen wel weer even opnieuw invoeren.

Maar moet ik nog iets speciaals doen de standaard status?

Ik zal het ook wel even bij paypal proberen gezien die ook niet werkt.. En die heeft iets van 10 statussen.

Newbie

Post by joe_thenewbie » Fri Mar 16, 2012 10:50 pm

Kijk even of je in een beveilige omgeving zit?

Newbie

Post by i2Paq » Fri Mar 16, 2012 11:07 pm

joe_thenewbie wrote:Kijk even of je in een beveilige omgeving zit?
En dat is waarom?

Norman in 't Veldt
Moderator OpenCart Forums

_________________ READ and Search BEFORE POSTING _________________

Our FREE search: Find your answer FAST!.

[How to] BTW + Verzend + betaal setup.

Global Moderator

Location - Winkel - The Netherlands

Post by i2Paq » Fri Mar 16, 2012 11:08 pm

het heeft te maken met een instelling in je iDEAL en PayPal omgeving, als het OpenCart in zijn geheel was dan deed Overschrijving het ook.

Heb je toevallig 2 talen in je shop?

Norman in 't Veldt
Moderator OpenCart Forums

_________________ READ and Search BEFORE POSTING _________________

Our FREE search: Find your answer FAST!.

[How to] BTW + Verzend + betaal setup.

Global Moderator

Location - Winkel - The Netherlands

Post by joe_thenewbie » Sat Mar 17, 2012 3:16 am

ik had exact hetzelfde probleem, mijn site nog in ontwikkeling met password op de directory. Password eraf halen (als het ware "live" gaan) en orders kwamen binnen in de Admin.

Newbie

Post by joe_thenewbie » Sat Mar 17, 2012 3:20 am

dit is het antwoord vanuit Sisow:

"Doordat u de webshop heeft beveiligd met een gebruikersnaam en wachtwoord, worden onze notify berichten niet ontvangen/verwerkt. Hierdoor ontvangt de backoffice van Opencart geen terugkoppeling en verschijnt er geen order in uw systeem."

Even off-topic: mijn complimenten aan support van Sisow, binnen een half uur een reactie. Mag ook wel een keer gezegd worden... :D

Newbie