Ik heb een webshop op basis van opencart 1.4.9. In het begin was deze tweetalig, maar later heb ik dit veranderd in alleen Nederlands door system -> local -> language op 'Nederlands' te zetten en system -> localisation -> language:
english: sort order 2, disabled.
nederlands (default) sort order 1, enabled.
Toch krijg ik feedback van mensen die (voor het eerst) op de site komen dat ie in het engels is (geen cookie dus). Ik kan dit zelf niet zien, ook niet met een lege cache en een engelse browser. Alle engelse en nederlandse velden zijn ingevuld (ook onder store-front).
Waar kan dit verder nog aan liggen? Zie http://www.bubab.nl
Het probleem wat je hebt is bekend en kan alleen worden verholpen door je Engels als taal te verwijderen.
LETOP: laat de taalbestanden wel op je server staan!
Het is geen echte bug maar eerder een onhebbelijkheid in 1.4.9.x.
Norman in 't Veldt
Moderator OpenCart Forums
_________________ READ and Search BEFORE POSTING _________________
Our FREE search: Find your answer FAST!.
[How to] BTW + Verzend + betaal setup.
Warning: This language cannot be deleted as it is currently assigned to 21 orders!
Warning: This Language cannot be deleted as it is currently assigned as the administration language!
Kan ik wel de administratie in het engels houden en dit probleem oplossen?
Of je moet je map english hernoemen naar dutch (en dutch naar dutch1)

Norman in 't Veldt
Wat ik nog wel raar vind: ik heb een engels OS met een engelse browser en geen cache/cookies en ik zie 'm gewoon in het nederlands (al een half jaar sinds ik engels disabled heb). Maar andere mensen dus niet. Waar zit dat precies in?
Norman in 't Veldt
volgens mij kun je daarna engels verwijderen
Koeltechnische deurrubbers eenvoudig online op maat bestellen.
Alle niet stekplichtige onderdelen zoals scharnieren, sloten, randverwarming en verlichting voor alle typen koelingen en vriezers.
https://koelcel-onderdelen.com
Bedankt nogi2Paq wrote:Allereerst: complimenten voor de looks van je shop!

Ik heb 'm weer teruggezet naar het eerste design, degene die je zag was een tussenoplossing voor usability testen.
Ook geleerd dat je eerst een opensource shop kiest en dan pas het design doet en niet andersom

Anyway nog een vraagje: Nu heb ik in de admin geen engelse tabs meer voor het vullen van content, wat gebeurt er dan als ik dingen toevoeg met alleen nederlands en later toch engels erbij wil hebben (errors)?
Norman in 't Veldt
Ga in backend naar: systeem\lokalisatie\talen
Selecteer English en klik op de blauwe wijzigen knop. Selecteer status op inactief. Sla de wijziging op.
Uiteraard dient de Nederlandse taal op default te staan.
Met vriendelijke groet,
Marcel
Users browsing this forum: No registered users and 16 guests