Post by Willem » Sun Feb 05, 2012 11:43 pm

Goedendag Opencart experts,

Na het uit proberen van diverse winkel software is mijn keuze op Opencart gevallen, uiteraard gebruik ik de laatste versie. Voor de opties de ik nodig heb zijn diverse uitbreidingen te vinden, zowel gratis als betdaald.
Alleen voor 1 ding kan ik maar geen oplossing vinden, vandaar mijn vraag om jullie hulp.

Situatie:
Ik heb een aantal producten op voorraad en een ander aantal producten heb ik op voorraad bij de leverancier.
Voor de producten in eigen voorraad reken ik vaste verzendkosten, tot zover geen probleem.
Nu heb ik de mogelijkheid om de producten via de leverancier direct naar de klant te laten sturen. Ik wil dan geen verzendkosten vragen, die hoef ik immers ook niet te betalen. Gevolg is wel dat de levertijd aanzienlijk langer word.

Wat wil ik:
Zodra een klant een product bestelt wat op voorraad is wil ik dat deze bij het afrekenen kan kiezen tussen een snelle levertijd met vaste verzendkosten of de gratis verzending. Als een klant een product besteld wat niet op voorraad is moet bij het afrekenen de vaste verzendkosten niet zichtbaar of te selecteren zijn.

Ik heb het geprobeerd door met de opties een verzend methode te maken die geselecteerd moet worden. Daarin heb ik dus de verzendmogelijkheden en eventuele bedragen opgenomen. Bij extensies, verzendmethoden activeer ik vervolgens alleen gratis verzenden en ik heb bereikt wat ik wil. Tot het moment dat iemand 2 producten aanschaft natuurlijk.

Is er al een module die dit wel kan en heb ik die compleet over het hoofd gezien of moet er zelf geknutseld gaan worden.
Alvast bedankt voor jullie hulp.

New member

Post by i2Paq » Mon Feb 06, 2012 12:42 am

Dan heb je Shipping per product nodig.

Norman in 't Veldt
Moderator OpenCart Forums

_________________ READ and Search BEFORE POSTING _________________

Our FREE search: Find your answer FAST!.

[How to] BTW + Verzend + betaal setup.

Global Moderator

Location - Winkel - The Netherlands

Post by Willem » Mon Feb 06, 2012 2:00 am

Die had ik ook gezien maar......This item has been discontinued and will be replaced by a new modular design that doesn't require core edits ......nog even wachten dus en deze is voor Opencart 1.4.

New member

Post by i2Paq » Mon Feb 06, 2012 5:03 am

PM Qphoria eens.

Norman in 't Veldt
Moderator OpenCart Forums

_________________ READ and Search BEFORE POSTING _________________

Our FREE search: Find your answer FAST!.

[How to] BTW + Verzend + betaal setup.

Global Moderator

Location - Winkel - The Netherlands

Post by Willem » Tue Feb 07, 2012 2:34 am

Iemand nog tips en of trucs?

New member