Hej!
Ny på Opencart. Är riktigt imponerad. Däremot är jag inte imponerad av de betalsätt och fraktsätt det finns. Vart är där jag kan själv definiera frakt och betalsätt? Det var lite märkligt att någon sådan funktion inte verkar finnas.
Jag skulle vilja ha fraktsätten:
Företagspaket.
Som betalsätt så vill jag ha:
Faktura.
All logik hanterar jag. Men jag vill att det på ordern står vad de valt som fraktsätt och betalsätt. Går inte det? Måste jag koda modulerna själva för att det ska vara möjligt?
Tacksam för hjälp.
Det finns ett par moduler för postens tjänster. (Har inte kört den själv dock, men någon annan här kanske har testat den.) http://www.opencart.com/index.php?route ... order=DESC
Ett annat alternativ är den här: http://www.opencart.com/index.php?route ... order=DESC
Hur vill du att "Faktura" ska fungera? Bara en text där det står att faktura kommer att skickas? Eller något mer avancerat?
Ett annat alternativ är den här: http://www.opencart.com/index.php?route ... order=DESC
Hur vill du att "Faktura" ska fungera? Bara en text där det står att faktura kommer att skickas? Eller något mer avancerat?
Förstår vad du menar!djman wrote:Hej!
Ny på Opencart. Är riktigt imponerad. Däremot är jag inte imponerad av de betalsätt och fraktsätt det finns. Vart är där jag kan själv definiera frakt och betalsätt? Det var lite märkligt att någon sådan funktion inte verkar finnas.
Företagspaket.
Faktura.
All logik hanterar jag. Men jag vill att det på ordern står vad de valt som fraktsätt och betalsätt. Går inte det? Måste jag koda modulerna själva för att det ska vara möjligt?
Tacksam för hjälp.
De flesta alternativen är inte gjorda för Sverige.
För att du ska komma igång så hade jag gjort så här:
Företagspaket, kör tex viktbaseradfrakt eller fri frakt över en viss summa. Texten som skrivs ut går att ändra i svenska språket så du kan skriva ut Företagspaket framför Frakt som skrivs ut.
Faktura: Finns ett alternativ som heter "Bill me" ändra svenska texten som skrivs ut och vips så kan du köra egna fakturor.
Lycka till!
Incan. Ditt namn känner jag igen. Har precis köpt svenska språken av dig. Riktigt bra!incan wrote:Det finns ett par moduler för postens tjänster. (Har inte kört den själv dock, men någon annan här kanske har testat den.) http://www.opencart.com/index.php?route ... order=DESC
Ang. posten modulerna 30 dollar för en sån "liten" grej kändes inte lockande.
Ja faktura behöver inte alls vara avancerad. Exempelvis att det bara står "Faktura" som text och sedan syns det på ordern "Betalningssätt": "Faktura".
En liten funktion skulle dock vara trevligt. Att man endast kan använda "Faktura" om man tillhör en speciell kundgrupp. Exempelvis så vill man kanske inte att "Faktura" ska stå för nya kunder eller icke betalande kunder. De måste betala Postförskott/Förskott.
Är själv PHP kodare. Så jag har funderingar på att skriva detta själv. Men jag har lite "tidskris" så jag har inte riktigt tid med att lära mig hur Opencart fungerar ingående. Har tjuvtittat på koden lite och sett ungefärligen hur det är uppbyggt.
Tack för tipsen. "Bill me" är dock inte uppdaterat sedan 10 Aug 2010. Så den fungerar nog inte med 1.5.1.3 versionen.Brainstorm wrote:Förstår vad du menar!djman wrote:Hej!
Företagspaket.
Faktura.
Tacksam för hjälp.
Företagspaket, kör tex viktbaseradfrakt eller fri frakt över en viss summa. Texten som skrivs ut går att ändra i svenska språket så du kan skriva ut Företagspaket framför Frakt som skrivs ut.
Faktura: Finns ett alternativ som heter "Bill me" ändra svenska texten som skrivs ut och vips så kan du köra egna fakturor.
Lycka till!
Hade jag varit som dig så hade jag provat! om du inte redan testat.djman wrote:Tack för tipsen. "Bill me" är dock inte uppdaterat sedan 10 Aug 2010. Så den fungerar nog inte med 1.5.1.3 versionen.Brainstorm wrote:Förstår vad du menar!djman wrote:Hej!
Företagspaket.
Faktura.
Tacksam för hjälp.
Lycka till!
Hade du tänkt att bara acceptera faktura som betalsätt?
Problemet med nya versioner av OC är att nästan inga svenska betaltjänster fungerar.
Om du är kodare så bygg om en så den passar dig, måste vara enklast av allt.
Vi använder tex. Klarna och Dibs. Så länge de inte kan garantera de nya versionerna så är det ytterst svårt att byta.