Hej,
Jag tänkte lägga in att man t ex kan köpa 3 böcker, betala för 4 (och få den billigaste på köpet)
Eller att ta två tröjor betala endast 49 kr. Osv. Lite olika alternativ.
Både att försöka sätta in att man får den billigaste på köpet, och att köpa två stycken och få de för ett speciellt pris. Hur går jag till väga för att lägga in det? Har testat mig fram men inte riktigt fått det att fungera. Vet inte vad jag ska skriva i de olika rutorna - så en bra förklaring vore toppen!
En annan sak undrar jag, man kan lägga till en kolumn där det står "REA", vad är det som kommer upp där? För jag skulle vilja ha på sidan just att "Ta tre böcker, betala för 2" Osv. Kan man lägga in det där? Eller hur lägger man inte så folk ser det?
MVH angelicashop.se
Det finns ingen sådan funktion i OC "ta två betala för tre". Men det kanske går att skapa en sådan modul/modifiering. Fråga i det engelska forumet.
Det du kan göra är att för varje produkt skapa
* mängdrabatter dvs om kunden väljer ett visst antal (tex 5) så blir stycke-priset lägre än om kunden bara köper en.
* Kampanjpris - dvs ett lägre nersatt pris. Då visas det gamla priset överstruket och det nya i rött. Du kan ställa in det så att det gäller under en viss tid.
* Alternativ - ett annat pris om kunden gör ett visst val. Du kan då sätta tex lägre pris för tröjan i rött, ett högre pris för en tröja i storlek L etc.
Andra "rabatter" du kan använda dig av är tex fraktfritt vid ett visst belopp.
Ett annat alternativ är att skapa rabattkoder som gäller över ett visst belopp (tex tre tröjor). När kunden knappar in koden så dras summan som du angivit för just den rabattkoden av.
Det du kan göra är att för varje produkt skapa
* mängdrabatter dvs om kunden väljer ett visst antal (tex 5) så blir stycke-priset lägre än om kunden bara köper en.
* Kampanjpris - dvs ett lägre nersatt pris. Då visas det gamla priset överstruket och det nya i rött. Du kan ställa in det så att det gäller under en viss tid.
* Alternativ - ett annat pris om kunden gör ett visst val. Du kan då sätta tex lägre pris för tröjan i rött, ett högre pris för en tröja i storlek L etc.
Andra "rabatter" du kan använda dig av är tex fraktfritt vid ett visst belopp.
Ett annat alternativ är att skapa rabattkoder som gäller över ett visst belopp (tex tre tröjor). När kunden knappar in koden så dras summan som du angivit för just den rabattkoden av.
jag testade mängdrabatten..
Men läger jag in den på produkt 1, så är det bara om man köper 3 av den så får blir styckpriset billigare.
Men jag vill att produkt 1, 2, och 3 ska bli rabatt tillsammans.. förstår du?
Men läger jag in den på produkt 1, så är det bara om man köper 3 av den så får blir styckpriset billigare.
Men jag vill att produkt 1, 2, och 3 ska bli rabatt tillsammans.. förstår du?