Post by RBaard » Wed Jul 27, 2011 7:00 am

Het ligt misschien aan mij/ons, maar kan het zo zijn dat veel extensies die aangeboden worden toch niet werken?

Ik heb 1.5.0 (of althans een laatste versie) van OC en heb de Twitter, de Youtube, nog een Twitter, en dan dus die TargetPay gedowend (hoewel die is dus 1.4.8) maar ze doen het lekker niet.

Hoe lang gemiddeld doen oudere versies er bij Open Cart over om opgewaardeerd te worden?

:crazy:

New member

Post by i2Paq » Wed Jul 27, 2011 1:10 pm

Er staat duidelijk bij elke extensie voor welke versie ze geschikt zin, als jouw versie nieuwer is, bv. 1.5.1, dan zullen extensies voor 1.4.9.x niet werken.

Als ze nu gratis of betaald zijn, het ligt aan de maker of ze geschikt gemaakt worden voor OC.

Norman in 't Veldt
Moderator OpenCart Forums

_________________ READ and Search BEFORE POSTING _________________

Our FREE search: Find your answer FAST!.

[How to] BTW + Verzend + betaal setup.

Global Moderator

Location - Winkel - The Netherlands

Post by funrider » Fri Jul 29, 2011 10:21 pm

Het is momenteel beter om nog 1.4.x te draaien zeker als je veel plugins/extensies wilt gebruiken.
1.5. is erg mooi maar er zijn nog weinig extensies/thema's voor maar dit wordt steeds meer. Ook worden er nog bugs uit 1.5.x gehaald terwijl 1.4.8/9. behoorlijk goed in elkaar zit.

OpenCart is the best Webshop tool! Congratulations with releasing version 1.5

New member

Location - Netherlands

Post by RBaard » Mon Aug 08, 2011 10:34 pm

Ja, het is werkelijk een groot probleem als er geen opvolging komt van de meeste plugins......

Als we dat van te voren geweten hadden hadden we niet aan OpenCart begonnen, in ieder geval niet aan deze allernieuwste versie, hoewel, we gebruiken 1.5.0, die is toch al weer verouderd.

Ik heb onze eigen beheerder maar vast gevraagd om een alternatief te vinden, Presta? OScommerce?

Ik zoek gewoon een simpele shop zonder gezeur, die dan ook nog is bij is, ja, misschien wel, dubbeltje op de eerste rij idee, maar dat willen ze bij ons op de fora en op de shop ook, ik doe gewoon lekker mee!

Bedankt voor de reacties, die er vrijwel nooit zijn, van een enkeling na dan, helaas.

:joker:

New member

Post by fsit » Mon Aug 08, 2011 11:12 pm

Elk pakket heeft "gezeur" omdat het nooit 100% op specifieke wensen van de eigenaar aansluit en onvolkomenheden bevat.
Je zult dan ook niet onder aanpassingen of aanschaf van modules uit kunnen komen vrees ik.
De keuze voor een pakket wordt, althans voor mij, bepaald door: wat voor basis-functionaliteit heeft het, wat kost het (tijd/moeite/geld) om de noodzakelijk aanpassingen gedaan te krijgen en hoe actief wordt er door community/ontwikkelaars door-ontwikkeld.

Het grote voordeel, in mijn optiek, van OC is dat er volop aan extensies gewerkt wordt die erg goedkoop zijn vergeleken met bijvoorbeeld die van Magento en dat er naar de gebruikers geluisterd wordt door de ontwikkelaars van de extensies maar ook van OC.

New member

Post by RBaard » Tue Aug 09, 2011 1:11 am

Nou, ondertussen zijn we aan het overleggen geweest en ik moet maar door de zure appel doorbijten...en ik ga gewoon giga schoppen tegen die lui van Targetpay.....

Vanmiddag heb ik geprobeerd om andere shops te doorgronden maar wat je zegt, met alles is wel wat.....

Het gaat ja alleen goed lukken als je karrevrachten geld meebrengt, maar zo is het altijd he, met geld kun je alles...

De reden om ook door te bijten is dat ik al te diep aan het klooien ben met die affilaties en puntensystemen, als ik dat weer moet overbrengen op de klanten van een ander systeem, snappen die het ook niet meer.....

Ben er vanmiddag wel achtergekomen, eigen fout, dat wel ook, maar dat er heel veel mensen rondhangen die slechte bedoelingen hebben en bewust je een oor aannaaien door te frauderen/oplichten met bestellingen. na een controle vanmiddag kwam ik er al 3 tegen die zieden te gaan betalen per bankoverschrijving (want ideal werkt dus niet) en je moet wat voor sommige klanten, maar die dus wel de bestelling deden en toch niet overschreven. Ben dr mooi ingestonken met die altijd maar het vertrouwen hebben in mensen. Ze zijn het niet waard, enfin, ik ga nog effe schoppen tegen TargetPay in de hoop dat er iemand hier is die zegt, ooooooooh, dat Ideal gebeuren kun je ook zo doen......

Bedankt voor de reacties,

groet!

New member

Post by RBaard » Tue Aug 09, 2011 1:47 am

Wij hebben naast TargetPay ook MobileMoney en Mollie, dat maar ingezet, alle papieren dr naartoe gupload en vanavond zet de beheerder Mollie er dan wel bij. Is duurder dan TargetPay, maar moet het voorlopig maar even opvangen...uiteraard wel een mailtje naar TP sturen, beetje druk uitoefenen.....

New member

Post by Mathijs de Vries » Wed Aug 10, 2011 5:14 am

RBaard wrote:Nou, ondertussen zijn we aan het overleggen geweest en ik moet maar door de zure appel doorbijten...en ik ga gewoon giga schoppen tegen die lui van Targetpay.....

Vanmiddag heb ik geprobeerd om andere shops te doorgronden maar wat je zegt, met alles is wel wat.....

Het gaat ja alleen goed lukken als je karrevrachten geld meebrengt, maar zo is het altijd he, met geld kun je alles...

De reden om ook door te bijten is dat ik al te diep aan het klooien ben met die affilaties en puntensystemen, als ik dat weer moet overbrengen op de klanten van een ander systeem, snappen die het ook niet meer.....

Ben er vanmiddag wel achtergekomen, eigen fout, dat wel ook, maar dat er heel veel mensen rondhangen die slechte bedoelingen hebben en bewust je een oor aannaaien door te frauderen/oplichten met bestellingen. na een controle vanmiddag kwam ik er al 3 tegen die zieden te gaan betalen per bankoverschrijving (want ideal werkt dus niet) en je moet wat voor sommige klanten, maar die dus wel de bestelling deden en toch niet overschreven. Ben dr mooi ingestonken met die altijd maar het vertrouwen hebben in mensen. Ze zijn het niet waard, enfin, ik ga nog effe schoppen tegen TargetPay in de hoop dat er iemand hier is die zegt, ooooooooh, dat Ideal gebeuren kun je ook zo doen......

Bedankt voor de reacties,

groet!
Naar mijn mening verstuur je gewoon niets voordat je ook maar enige betaling binnen hebt. Als ze dan alsnog niet betalen, zet je er gewoon een deurwaarder op. Zo moeilijk moet het niet zijn.

My projects:

- http://www.vskins.nl (own site)
- http://www.devriesict.nl
- http://www.zwedenrelax.nl
- http://www.actietrend.nl

Version in use: 1.5.0.5

Active Member

Location - Friesland, The Netherlands