Moi!
Uusi käyttäjä ilmoittautuu. Meillä on ollut parisen vuotta käytössä itse väsätty Wosbee-kauppa ja suunnitelmissa on
jo jonkin aikaa ollut ottaa jokin paremmin muokattavissa oleva kauppa käyttöön. Aluksi mielessä oli magento, mutta tämä opencart tuntuisi riittävän meille aika hyvin.
Lähinnä ne ominaisuudet mitä tarvittaisiin, on helppo mahdollisuus eri laskutus- ja toimitusosoitteisiin, koska tilaajana meillä on paljon kouluja/kuntia, missä laskutusosoitteet ja viitteet on monimutkaisia ja tilaajat ei niin osaavia netinkäyttäjiä.
Toinen tärkeä juttu olisi mahdollisuus saada osoitekortit sekä postille että MH:lle tulostettua suoraan kaupasta. Tällä hetkellä teemme niin, että lasku kirjoitetaan ensin Passeliin ja sen jälkeen vielä erikseen osoitekortit. Turhaa työtä, koska tiedot ovat jo verkkokaupassa valmiina muuttujissa, mutta kun niitä ei saa sieltä siirrettyä wosbeessa.
Täällä näyttäisi olevan kovasti intoa tehdä noita moduleita. Ajattelin itse aloittaa testaamalla matkahuollon xml-rajapintaa, siihen ainakin löytyy koodiakin jo valmiiksi mh:n sivuilta.
Itse aiheeseen, meillä on käytössä ainoastaan posti 16,mh, sekä mh-lähellä. Näillä on pärjätty, mutta voisihan noita ehkä muitakin ottaa käyttöön, ongelmana vaan se miten käyttäjä saadaan tajuamaan mitä ne tarkoittaa...

Kyllähän
meillekin tulee usein tilauksia missä asiakas toiselta puolelta suomea valitsee toimitustavaksi noudon (varmaan koska se on 0e), ja sitten myöhemmin kun ilmoitetaan että tilaus on noudettavissa, sanovat: "Ai, luulin että noudan sen postista".