Geachte Opencart gebruikers,
Ik ben al enige tijd bezig met het bouwen van een Opencart shop, maar loop nu toch echt vast.
We hebben een bestaande outdoorwinkel met Pos kassasysteem, en een deel van ons assortiment willen we online zetten.
De voorraadstatus van de online artikelen willen we dan up to date houden dmv een koppeling.
Vanuit de kassa kunnen we een database uitdraaien met dan daarin de benodigde gegevens van die artikelen.
Dit kan automatisch en zelfs meerdere keren per dag gebeuren, afhankelijk van de instelling.
Bij alle kleding echter hebben de verschillende maten natuurlijk ook verschillende barcodes.
Er is dus dan 1 jas met 5 barcodes (1=S, 2=M, 3=L, 4=XL, 5=XXL), staat dus in de database als 5 artikelen.
In Opencart is dezelfde jas echter 1 artikel met 5 opties, anders zie je deze ene jas in de collectie 5 keer naast elkaar staan.
Met het import/export programmaatje lukt dit dus niet, maar hoe ik ook zoek, ik kan niets anders vinden.
Ik hoop dat er iemand is die me hiermee een beetje op weg wil helpen.
Alvast hartelijk dank voor de moeite !
Met vriendelijke groet,
René Meijwaard.
Dit is wel mogelijk via import/export module.
Maak gewoon je product aan met de opties.
Totale voorraad is som van opties.
Dus s=5, m=3 l=4 en xl=6 totaal=18
Dit kun je ook ingeven in je import export module als je maar de juiste id. Nummers er aan koppelt.
tabblad opties
51 2 Gewicht 200 gram 5 true 0,00 + 1
51 2 Gewicht 220 gram 3 true 0,20 + 2
51 2 Gewicht 240 gram 5 true 0,40 + 3
51 2 Gewicht 260 gram 3 true 0,60 + 4
51 2 Gewicht 280gram 5 true 0,80 + 5
tabblad producten
51 1243 35 21 Product 8 data/10211-1242.jpg no 4,20
Maak gewoon je product aan met de opties.
Totale voorraad is som van opties.
Dus s=5, m=3 l=4 en xl=6 totaal=18
Dit kun je ook ingeven in je import export module als je maar de juiste id. Nummers er aan koppelt.
tabblad opties
51 2 Gewicht 200 gram 5 true 0,00 + 1
51 2 Gewicht 220 gram 3 true 0,20 + 2
51 2 Gewicht 240 gram 5 true 0,40 + 3
51 2 Gewicht 260 gram 3 true 0,60 + 4
51 2 Gewicht 280gram 5 true 0,80 + 5
tabblad producten
51 1243 35 21 Product 8 data/10211-1242.jpg no 4,20
Beste,
Allereerst hartelijk dank voor de uitleg, maar ik kom nog niet echt verder.
Als ik in mijn export van Opencart kijk op het tabblad options zie ik inderdaad dat een bepaald produkt er 5 keer staat met een andere option_value. ( in mijn geval, in andere maten).
Ik snap ook dat de verschillende voorraden van het tabblad options bij elkaar geteld worden op het tabblad products.
De product_ID is echter 5 keer hetzelfde nummer, terwijl dat in ons kassasysteem 5 keer een andere barcode is.
Ik kan toch geen 5 verschillende barcodes aan 1 product_ID nummer koppelen.
Het product_ID nummer van Opencart zit dan ook nog eens in de kolom related_ids aan andere produkten gekoppeld.
Ik hoop dat je me nog een beetje op weg kunt helpen....
Alvast nogmaals bedankt !
Met vriendelijke groet,
René Meijwaard.
Allereerst hartelijk dank voor de uitleg, maar ik kom nog niet echt verder.
Als ik in mijn export van Opencart kijk op het tabblad options zie ik inderdaad dat een bepaald produkt er 5 keer staat met een andere option_value. ( in mijn geval, in andere maten).
Ik snap ook dat de verschillende voorraden van het tabblad options bij elkaar geteld worden op het tabblad products.
De product_ID is echter 5 keer hetzelfde nummer, terwijl dat in ons kassasysteem 5 keer een andere barcode is.
Ik kan toch geen 5 verschillende barcodes aan 1 product_ID nummer koppelen.
Het product_ID nummer van Opencart zit dan ook nog eens in de kolom related_ids aan andere produkten gekoppeld.
Ik hoop dat je me nog een beetje op weg kunt helpen....
Alvast nogmaals bedankt !
Met vriendelijke groet,
René Meijwaard.
Nogmaals bedankt, maar dit is niet helemaal wat ik bedoel.
Ik heb een broek in 3 maten in de winkel.
barcode of art.nr 12345 = Broek maat S
barcode of art.nr 12346 = Broek maat M
barcode of srt.nr 12347 = Broek maat L
In mijn Opencart webshop heeft deze broek echter maar 1 artikel ID met daaronder 3 options, zijnde S, M en L,
Opencart houdt wel netjes de vooraad bij van de verschillende maten, maar ik kan de barcodes van de 3 verschillende maten niet koppelen aan het ene artikel ID van Opencart.
Ik las op dit forum wel over de OptionsPlus module, maar ik geloof niet dat deze extra velden die bij de options worden toegevoegd meegenomen worden door de eport/import tool.
De maker van deze module heb ik inmiddels een mailtje gestuurd, maar helaas nog geen reactie gehad.
De bedoeling is door een koppeling te maken tussen onze kassasoftware en Opencart de voorraad in Opencart up to date te kunnen houden zonder iedere dag alles handmatig te hoeven bijwerken.
Ik hoop dat er iemand is die hier misschien al wat ervaring mee heeft, om mij een beetje op de goede weg te helpen.
Alvast weer heel erg bedankt !
Met vriendelijke groet,
René Meijwaard.
Ik heb een broek in 3 maten in de winkel.
barcode of art.nr 12345 = Broek maat S
barcode of art.nr 12346 = Broek maat M
barcode of srt.nr 12347 = Broek maat L
In mijn Opencart webshop heeft deze broek echter maar 1 artikel ID met daaronder 3 options, zijnde S, M en L,
Opencart houdt wel netjes de vooraad bij van de verschillende maten, maar ik kan de barcodes van de 3 verschillende maten niet koppelen aan het ene artikel ID van Opencart.
Ik las op dit forum wel over de OptionsPlus module, maar ik geloof niet dat deze extra velden die bij de options worden toegevoegd meegenomen worden door de eport/import tool.
De maker van deze module heb ik inmiddels een mailtje gestuurd, maar helaas nog geen reactie gehad.
De bedoeling is door een koppeling te maken tussen onze kassasoftware en Opencart de voorraad in Opencart up to date te kunnen houden zonder iedere dag alles handmatig te hoeven bijwerken.
Ik hoop dat er iemand is die hier misschien al wat ervaring mee heeft, om mij een beetje op de goede weg te helpen.
Alvast weer heel erg bedankt !
Met vriendelijke groet,
René Meijwaard.
Ik verwacht niet dat dit zal gaan. Als je de barcode koppelt aan product ID.zullen er automatisch zoveel producten komen.
Het zal ook nog moeilijker worden met maten en kleuren.
Er zal een extra veld gemaakt moeten worden in opties om de barcode op te slaan.
Ik weet niet of deze al bestaat.
Het zal ook nog moeilijker worden met maten en kleuren.
Er zal een extra veld gemaakt moeten worden in opties om de barcode op te slaan.
Ik weet niet of deze al bestaat.
Is er soms iemand die weet of je de Option Sku's die je in de OptionsPlus module aanmaakt met de Export Tool kunt im- en exporteren ?
Anders zou ik hiermee de koppeling van de maten aan de barcodes kunnen realiseren.
Alvast bedankt voor de informatie!
ps Heb de maker van OptionsPlus een mailtje gestuurd, maar krijg geen reactie.
Met vriendelijke groet,
René Meijwaard.
Anders zou ik hiermee de koppeling van de maten aan de barcodes kunnen realiseren.
Alvast bedankt voor de informatie!
ps Heb de maker van OptionsPlus een mailtje gestuurd, maar krijg geen reactie.
Met vriendelijke groet,
René Meijwaard.