Post by apvandam » Thu Dec 05, 2019 12:36 am

Ik denk dat veel mensen al eens tegen het checkout-probleem zijn opgelopen.
In mijn geval alleen bij direct afrekenen (guest checkout). Een popup in het gunstigste geval met een 500 error in sommige browsers, meestal simpelweg error. Ook geen vermelding in de errorlog.
De Engelstalige experts in het Engelstalig forum raden me aan om extensions uit te zetten op zoek naar een fout. Ik zie als een berg op tegen dat werk. Misschien ontkom ik er niet aan, maar heeft iemand een -andere- suggestie ? Site is Depeperwinkel.nl, direct afrekenen staat nu uit, de tekst bij afrekenen slaat nergens op (u heeft de keuze . . .), ik wil die optie heel graag, niet alleen vanwege AVG.

Newbie

Post by pprmkr » Thu Dec 05, 2019 1:33 am

- Zet de optie Direct afrekenen aan
- Rechtsklik op de pagina met Firefox als browser
- Klik op tab Netwerk
- Selecteer Direct afrekenen en klik op Verder
- Kijk in debug scherm naar de laatste aanroepen en hun antwoord

Op deze manier zou je kunnen achterhalen waar het probleem ligt.
- In checkout/guest , checkout/checkout/customfield of checkout/checkout/country

Active Member

Location - Netherlands

Post by pprmkr » Thu Dec 05, 2019 2:03 am

Het is dus checkout/guest.
- Controleer of bij de modificaties het bestand storage/modification/catalog/controller/checkout/guest.php voor komt en check op fouten.
- Zo nee, vergelijk catalog/controller/checkout/guest.php met de originele uit het gedownloade archief van Opencart.

Active Member

Location - Netherlands

Post by apvandam » Thu Dec 05, 2019 2:27 am

Ik heb er flink mee zitten worstelen, bedankt, en een hapje gegeten even snel, want dat moet ook.
Een extension die steeds weer voorbij komt is GPDR van iSense, ik zal hen sowieso benaderen voor een bugtest. Ik kan er verder geen chocola van bakken. Firefox screenshot en een handreiking van Chrome, regel 308 - country_id.
Kan dat te maken hebben met een verwijzing naar (alle) in de database verwijderde regions ?

Ik ben drie dagen met Opencart bezig, ben aan het afkicken van Prestashop en tegelijkertijd veel content aan het plaatsen. En de winkel moet intussen doordraaien, want Prestashiop is op zijn gat gegaan door omschakeling naar PHP7.2 (One.com). Afijn.

Attachments

Schermafdruk 2019-12-04 19.20.34.png

Spoor volgens Chrome - Schermafdruk 2019-12-04 19.20.34.png (267.84 KiB) Viewed 46 times

Newbie

Post by pprmkr » Thu Dec 05, 2019 2:43 am

Je hoeft geen chocolade te bakken.
Even lezen, 1 post omhoog --> viewtopic.php?p=770798#p770797

Active Member

Location - Netherlands

Post by apvandam » Thu Dec 05, 2019 5:46 am

Ik ben er nu bijna een volle dag mee bezig, heb je adviezen opgevolgd, maar had dat nog niet geschreven, sorry. Geen checkout php bij modificaties, die in catalog etc vergeleken met de originele en overschreven met het origineel. Caches geleegd, en . . noppes. Morgen verder

Newbie