Om de één of andere vreemde reden krijg ik geen waarschuwings mail (optie staat op Ja) bij een bestelling. Klant krijgt wel mail en ook andere opties (contactformulier/mailingen) om te mailen komen gewoon aan. Ik ben al aan het vogelen geweest met smtp ipv mail, maar dan werkt het helemaal niet meer.
Nu was mijn idee om dit simpel op te lossen: De bevestigings mail die de klant krijgt, daarvan naar mij een BCC sturen. Mijn mail adres zou ik dan ergens hard in kunnen zetten, ik vermoed in system/library/mail.php, maar kom hier niet helemaal uit.
Iemand een idee hoe ik dit voor elkaar kan krijgen?
Nu was mijn idee om dit simpel op te lossen: De bevestigings mail die de klant krijgt, daarvan naar mij een BCC sturen. Mijn mail adres zou ik dan ergens hard in kunnen zetten, ik vermoed in system/library/mail.php, maar kom hier niet helemaal uit.
Iemand een idee hoe ik dit voor elkaar kan krijgen?
In dat vakje had ik nog geen mail adres staan, ik dacht dat de bevestigingsmail naar het mailadres van de winkel zou worden gestuurd. Maar nu toch ook in dat vakje een mail adres ingevoerd, helaas ook nu geen mail.
Wel moet opgemerkt worden dat de shop draait op een windows server, misschien dat het daar aan ligt. Daarom dacht ik dat mijn eerste oplossing met een BCC adres wel zou kunnen werken.
Wel moet opgemerkt worden dat de shop draait op een windows server, misschien dat het daar aan ligt. Daarom dacht ik dat mijn eerste oplossing met een BCC adres wel zou kunnen werken.
Het BCC adres kan je wel invoeren. Ik heb dat al een keer laten zien. Hou er wel rekening mee dat ALLES wat de winkel verstuurd ook bij jou komt en dat je bij elke update dit zelf weer aan moet maken.redje70 wrote:In dat vakje had ik nog geen mail adres staan, ik dacht dat de bevestigingsmail naar het mailadres van de winkel zou worden gestuurd. Maar nu toch ook in dat vakje een mail adres ingevoerd, helaas ook nu geen mail.
Zie HIER !!!!
Volgens mij kan je gewoon gebruik maken van een SMTP server.
Vul dan ipv MAIL, SMTP als mail in en bij de SMTP server het adres van de uitgaande email.
Je kan proberen of het werkt met mail.chello.nl als server. Anders moet je even HIER kijken.
De gebruikersnaam en wachtwoord laat je leeg en de rest kan blijven staan.
G.
For modelcars cars see my OC 3.0.2.0 shop: http://www.gbcars.nl/
For Wooden Toys see my 2.3.0.2 shop: https://www.dehoutentreinenwinkel.nl/
Ik heb toch nog even verder gezocht en ben er inmiddels achter waarom ik geen bevestigings mail kreeg.
In order.php (in catalog\model\checkout\) staat bij regel 375 een $subject. In het laatste deel van deze regel staat $order_total en dit veroorzaakt het probleem. Ik heb dit stukje dus verwijderd en nu krijg ik netjes een bevestigingsmail.
regel 375
aangepast in
In order.php (in catalog\model\checkout\) staat bij regel 375 een $subject. In het laatste deel van deze regel staat $order_total en dit veroorzaakt het probleem. Ik heb dit stukje dus verwijderd en nu krijg ik netjes een bevestigingsmail.
regel 375
Code: Select all
$subject = sprintf($language->get('text_subject'), html_entity_decode($this->config->get('config_name'), ENT_QUOTES, 'UTF-8'), $order_id . ' (' . $order_total . ')');
aangepast in
Code: Select all
$subject = sprintf($language->get('text_subject'), html_entity_decode($this->config->get('config_name'), ENT_QUOTES, 'UTF-8'), $order_id);
Welke versie van OC?
Norman in 't Veldt
Moderator OpenCart Forums
_________________ READ and Search BEFORE POSTING _________________
Our FREE search: Find your answer FAST!.
[How to] BTW + Verzend + betaal setup.