Post by seagull » Wed May 04, 2016 12:37 am

Krijg sinds vanmorgen als ik in het admin gedeelte wil inloggen de volgende melding (nadat ik enkele vqmods veranderd had) :

Fatal error: Cannot redeclare class ControllerCommonSeoUrl in /home/*/public_html/catalog/controller/common/seo_url.php on line 118

Heeft ogenschijnlijk totaal niets te maken met het admin gedeelte
Op die lijn en de daarop volgende lijn staat:
}
?>

Natuurlijk de file vervangen, maar het probleem blijft. Ook de voorkant geeft de foutmelding.
Acties, die ik ondernomen heb: vqmods uitschakelen, vqmod herinstalleren, enz.

Vervolgens de index files in de root en admin vervangen door clean exemplaren.
Nu werkt de voorkant van de site wel weer, maar kan nog steeds niet inloggen in het admin gedeelte. Als ik een poging doe, krijg ik de voorkant van de site met de melding: pagina niet gevonden.

Iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn en wat ik verder nog kan doen?

OpenCart 1.5.4.1 in a multishop configuration (as theme Shoppica2) with a lot of vqmods and further improvements . The last months I am busy with an OC 3.0.3.2 configuration (and now without the Stoppica 2 theme).

New member

Location - Zuid Nederland

Post by victorj » Wed May 04, 2016 3:32 am

de fout zit niet in de seourl.php mar in het bestand dat deze aanroept, vermoedelijk de index.php.

als ik het zo bekijk, zijn er toch enkele bestande beschadigd of ontbreken, dan wel dat er iets is gebeurt met de config bestanden in de root en of admin.

Altijd lastig om op afstand precies te waar het zou kunnen zitten, aangezien we niet weten wat je precies hebt gedaan.

Koeltechnische deurrubbers eenvoudig online op maat bestellen.
Alle niet stekplichtige onderdelen zoals scharnieren, sloten, randverwarming en verlichting voor alle typen koelingen en vriezers.
https://koelcel-onderdelen.com

Expert Member

Location - Alkmaar Holland

Post by seagull » Thu May 05, 2016 4:27 am

victorj wrote:de fout zit niet in de seourl.php mar in het bestand dat deze aanroept, vermoedelijk de index.php.

als ik het zo bekijk, zijn er toch enkele bestanden beschadigd of ontbreken, dan wel dat er iets is gebeurt met de config bestanden in de root en of admin.
Bedankt voor je opmerkingen, want dat heeft ertoe geleid dat ik rigoreus een aantal zaken alsnog heb gedaan. Alle vqmod-files en Openshop-files verwijderd. Daarnaast de index-files vernieuwd en de juiste rechten ingesteld. Dit bleek voldoende om weer toegang te krijgen, daarna vqmod opnieuw geïnstalleerd (laatste versie) en de nodige xml-files weer toegevoegd. De Openshop-extensie werkt niet samen met de laatste versie van vqmod, dus helaas.
Gelukkig opgelost, want vorige week ben ik verhuisd van provider(op jouw aanraden elders) en had daar nog geen volledige backups. Gelukkig heb ik jarenlange backups lokaal staan.
Noot: Ja, de nieuwe provider is een verademing en goede ondersteuning.

OpenCart 1.5.4.1 in a multishop configuration (as theme Shoppica2) with a lot of vqmods and further improvements . The last months I am busy with an OC 3.0.3.2 configuration (and now without the Stoppica 2 theme).

New member

Location - Zuid Nederland