Onze webshop heeft zowel B2C als B2B klanten.
We hebben geen gast-klanten (klanten moeten altijd registreren).
Klanten uit een ander EU-land moeten geen BTW betalen.
Ik had graag deze checkout automatisch laten verlopen via een module, waarbij klanten uit een ander EU-land geen BTW wordt aangerekend bij het bestellen en betalen.
Ik vond deze module : http://www.opencart.com/index.php?route ... h=VAT%20EU
Heeft iemand ervaring met deze module ?
Is ze enkel te gebruiken voor de Engelse markt ?
Zijn er betere extensies ?
Alle raad is ten zeerste welkom !
We hebben geen gast-klanten (klanten moeten altijd registreren).
Klanten uit een ander EU-land moeten geen BTW betalen.
Ik had graag deze checkout automatisch laten verlopen via een module, waarbij klanten uit een ander EU-land geen BTW wordt aangerekend bij het bestellen en betalen.
Ik vond deze module : http://www.opencart.com/index.php?route ... h=VAT%20EU
Heeft iemand ervaring met deze module ?
Is ze enkel te gebruiken voor de Engelse markt ?
Zijn er betere extensies ?
Alle raad is ten zeerste welkom !
Je moet het even goed zeggen.
alle klanten uit de eu zone moeten btw betalen.
b2b klanten uit de eu zone buiten je eigen land en in het bezit van een geldig btw nummer hoeven geen btw te betalen.
Om een b2b klant binnen de eu maar buiten je eigen land tegen een 0% btw tarief te leveren, moet je het btw nummer van die klant hebben gecontroleerd, en zeker weten dat het klopt.
ik doe het als volgt.
klanten maken een account aan, vullen indien nodig alle gegvens in incl bedrijfsnaam waar gebruikt kvk chamber off commerce, bedrijfsnummer en btw nummer vat nummer mehrwert stuer nummer.
klanten die voor een 0% tarief in aanmerking komen, worden na controle in een klantengroep geplaatst met 0% btw.
in geozones is een 0% tarief in btw is een 0% tarief en daar koppel ik die klanten aan.
ik woon in nederland, en klanten uit engeland, belgie frankrijk enz met btw nummer worden beleverd met 0% btw
alle klanten uit de eu zone moeten btw betalen.
b2b klanten uit de eu zone buiten je eigen land en in het bezit van een geldig btw nummer hoeven geen btw te betalen.
Om een b2b klant binnen de eu maar buiten je eigen land tegen een 0% btw tarief te leveren, moet je het btw nummer van die klant hebben gecontroleerd, en zeker weten dat het klopt.
ik doe het als volgt.
klanten maken een account aan, vullen indien nodig alle gegvens in incl bedrijfsnaam waar gebruikt kvk chamber off commerce, bedrijfsnummer en btw nummer vat nummer mehrwert stuer nummer.
klanten die voor een 0% tarief in aanmerking komen, worden na controle in een klantengroep geplaatst met 0% btw.
in geozones is een 0% tarief in btw is een 0% tarief en daar koppel ik die klanten aan.
ik woon in nederland, en klanten uit engeland, belgie frankrijk enz met btw nummer worden beleverd met 0% btw
Koeltechnische deurrubbers eenvoudig online op maat bestellen.
Alle niet stekplichtige onderdelen zoals scharnieren, sloten, randverwarming en verlichting voor alle typen koelingen en vriezers.
https://koelcel-onderdelen.com
Sorry dat ik dit niet duidelijk had gespecifieerd : het gaat hier enkel om B2B-klanten (met BTW-nummer) uit een ander land in de EU-zone.
Voor deze klanten wil ik de checkout automatisch laten verlopen zodat er geen BTW wordt aangerekend.
Omdat hiervoor ook het BTW-nummer moet gecontroleerd worden, had ik gedacht aan die module.
Of zijn er andere oplossingen die meer voor de hand liggen ?
Een GEO-zone instellen is op het eerste zicht geen optie aangezien het niet om alle klanten, maar slechts om de B2B-klanten gaat...
Voor deze klanten wil ik de checkout automatisch laten verlopen zodat er geen BTW wordt aangerekend.
Omdat hiervoor ook het BTW-nummer moet gecontroleerd worden, had ik gedacht aan die module.
Of zijn er andere oplossingen die meer voor de hand liggen ?
Een GEO-zone instellen is op het eerste zicht geen optie aangezien het niet om alle klanten, maar slechts om de B2B-klanten gaat...
administatie configuratie winkel instellingen tabje opties gedeelte belastingen btw nr controleren
optie zit standaard in oc
optie zit standaard in oc
Koeltechnische deurrubbers eenvoudig online op maat bestellen.
Alle niet stekplichtige onderdelen zoals scharnieren, sloten, randverwarming en verlichting voor alle typen koelingen en vriezers.
https://koelcel-onderdelen.com
Hartelijk dank voor de snelle reactie !
Deze optie in OC was me volledig ontgaan... Heb ze dus dadelijk aangezet !
Ik vraag me wel af of hiermee de checkout helemaal met BTW 0% kan gebeuren voor buitenlandse EU-klanten met BTW-nummer.
Zit dit gekoppeld aan deze instelling ?
Deze optie in OC was me volledig ontgaan... Heb ze dus dadelijk aangezet !
Ik vraag me wel af of hiermee de checkout helemaal met BTW 0% kan gebeuren voor buitenlandse EU-klanten met BTW-nummer.
Zit dit gekoppeld aan deze instelling ?